• R3dJ3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09-2024
Mensen,

Ik zit met een beetje vreemd probleem en weet niet geheel dit op te lossen.
Mijn baas wil namelijk een of andere bizzare oplossing hebben in ons netwerk.

Momenteel hebben wij een Exchange mail server draaien. op deze server krijgen wij momenteel rechtstreek onze mail binnen op port 2525.

nu heeft hij het brilliante idee verzonnen om een extra mail server als het ware voor de exchange server te gaan plaatsen. het moet een Linux RedHat 5.x ES server worden. Hetvolgende moet deze server doen.

* de mail die nu op de Exchange binnen komt moet nu eerst op de Linux server binnen komen. van deze mail een copie achter laten in een algemene mailbox (alle mail dus) en vervolgens de mail doorsturen aan de exchange server.

mijn vraag is dan ook: Hoe dit voor elkaar te maken? ik ken sendmail aardig maar niet zover om zn oplossing te maken.

iemand ideen hoe dit aan te pakken?

Mvg
Jelle

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Nu weet ik niet welke versie je van exchange hebt, maar kan je het niet met een andere Exchange tool doen?

Wat je baas wil is ook erg op het randje van wat mag, als die er al niet over is. De gebruikers moeten voor dit volgens mij op de hoogte zijn, en er misschien wel eens voor tekenen. Immers de baas kan alle Email lezen. En dat mag niet zomaar 123.....

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:46

Qwerty-273

Meukposter

Rolfie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:46:
Wat je baas wil is ook erg op het randje van wat mag, als die er al niet over is. De gebruikers moeten voor dit volgens mij op de hoogte zijn, en er misschien wel eens voor tekenen. Immers de baas kan alle Email lezen. En dat mag niet zomaar 123.....
Aan de andere kant is dit wel het concept dat juist wordt toegepast om alle ingaande en uitgaande smtp verkeer op te slaan zodat een gebruiker een mailtje niet achter af veranderd in zijn "verzonden items" en daarmee een ander beeld schets dan wat er daadwerkelijk verstuurd is. Zodat je een 'tamper-proof' archief hebt van alle mails (hangt natuurlijk af van je server configuratie hoe veilig het wel of niet is natuurlijk).

Als je gebruik maakt van Exchange 2007 kan je dit trouwens goed met een transport rule opvangen.

Met het instellen van een linux mail relay kan je eventueel http://www.gaztronics.net/howto/sendmail_to_exchange.php doornemen en vervolgens bij de /etc/mail/virtusertable het volgens http://www.sendmail.org/tips/virtualHosting dubbel uitvoeren van afleveradres per virtueeladres (Sendmail Configuration - punt 4 - note 2). Echter vereist dit wel handmatig bijwerken bij elk nieuw mailadres, wellicht zijn er handigere opties, via ldap de adressen in AD raadplegen bijvoorbeeld - al dan niet per script die het periodiek naar je mailrelay synct.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom doe je dit niet gewoon met journaling in zowel Exchange 2000, 2003 als 2007? Zit er standaard in :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• R3dJ3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09-2024
Qwerty-273 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:14:
[...]

Aan de andere kant is dit wel het concept dat juist wordt toegepast om alle ingaande en uitgaande smtp verkeer op te slaan zodat een gebruiker een mailtje niet achter af veranderd in zijn "verzonden items" en daarmee een ander beeld schets dan wat er daadwerkelijk verstuurd is. Zodat je een 'tamper-proof' archief hebt van alle mails (hangt natuurlijk af van je server configuratie hoe veilig het wel of niet is natuurlijk).

Als je gebruik maakt van Exchange 2007 kan je dit trouwens goed met een transport rule opvangen.

Met het instellen van een linux mail relay kan je eventueel http://www.gaztronics.net/howto/sendmail_to_exchange.php doornemen en vervolgens bij de /etc/mail/virtusertable het volgens http://www.sendmail.org/tips/virtualHosting dubbel uitvoeren van afleveradres per virtueeladres (Sendmail Configuration - punt 4 - note 2). Echter vereist dit wel handmatig bijwerken bij elk nieuw mailadres, wellicht zijn er handigere opties, via ldap de adressen in AD raadplegen bijvoorbeeld - al dan niet per script die het periodiek naar je mailrelay synct.
Dat is inderdaad de reden hiervoor.
we hebben in het verleden wat problemen gehad met "waarschijnlijk veranderde"verzonden mail"" en zelfs veranderde verzonden mail. vandaar dat we dit alleen gebruiken indien er z'n zaak voor doet, als een soort controle meganisme.

Ik zal jouw links eens doorspitten. die koppeling van AD met LDAP lijkt me hierin erg handig. wil hier niet voor elke nieuwe gebruiker achter de linux doos kruipe. ik houd jullie op de hoogte.

p.s het is niet illegaal of ligt het niet in de grenzen wat wel/niet mag. de server wordt niet uitgelezen door iemand. alleen door mij op het moment van verdachte zaken. en als beheerder heb ik hier wel het recht tot.

Verwijderd

R3dJ3 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:24:
[...]

Dat is inderdaad de reden hiervoor.
we hebben in het verleden wat problemen gehad met "waarschijnlijk veranderde"verzonden mail"" en zelfs veranderde verzonden mail. vandaar dat we dit alleen gebruiken indien er z'n zaak voor doet, als een soort controle meganisme.

Ik zal jouw links eens doorspitten. die koppeling van AD met LDAP lijkt me hierin erg handig. wil hier niet voor elke nieuwe gebruiker achter de linux doos kruipe. ik houd jullie op de hoogte.

p.s het is niet illegaal of ligt het niet in de grenzen wat wel/niet mag. de server wordt niet uitgelezen door iemand. alleen door mij op het moment van verdachte zaken. en als beheerder heb ik hier wel het recht tot.
In mijn beleving is je genoemde scenario alleen legaal als de mederwerkers hiervan op de hoogte zijn via een of ander protocol.
Pagina: 1