Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Alles kan stuk.
[ Voor 43% gewijzigd door Rincewind op 25-11-2008 12:26 ]
Je kan zo'n ding altijd weer aan de praat krijgen, daar moet je alleen het ding voor uitelkaar halen.
Speciale kabel solderen, hopen dat er voor jouw modem een flashtool is te vinden enz..
Dus een andere firmware proberen lijkt me geen goed plan.
Maar als het zoals jij zegt echt een annex a en annex b modem in een is (die zijn van sommige merken wel te koop) dan zou het ding zonder firmware flash ook moeten werken. Maar als er op de onderkant echt annex-b staat.. dan is het een annex-b en dan heb je er na de omschakeling naar annex-a niets meer an.
ISDN en analoog werken bovendien met verschillende elektrische spanningsnivos waar de hardware ook op afgestemd is.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Annex A en annex B. Ze worden door sommige shops nog steeds aangeboden.
Als het nog gekker wilt doen, moet je kijken op die site van de fabrikant:
http://gigaset.com/shc/0,...Pos%253A0,00.html#content
Er staat iets geschreven in het grijze vlak over firmware's en modellen.
Dus nee. Je hebt niets meer aan je router en kan de router op Marktplaats zetten.
markplaats, here i come...Iemand nog een ADLS2 Annex A modem te ruil voor mijn prachtige Siemens modem ?
Klopt.cornfed99111 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:23:
Allied Data Copperjet kan wel Annex A en B aan. Maar dat is ook enig model waar ik het bestaan van af weet.
Maar ook de nieuwe Fritz!Box 7270 (internationale versie), die net in Nederland uit is.
Ik neem aan dat je met wat zoeken nog wel meer zult vinden. Maar in dit geval zit er niets anders op dan een nieuwe router kopen (of natuurlijk een nieuwe provider met gratis router nemen
Verwijderd
In de praktijk blijkt dat sommige Annex B modems probleemloos op een analoge lijn werken. Weliswaar met een iets lagere snelheid (scheelt 32 tot 64 kbit/s) maar het werkt. In Duitsland worden standaard Annex B modems op analoge lijnen toegepast, maar daar zijn de DSLAM's ook alleen Annex B.
Dat ik daar niet aan gedacht heblordsnow schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:29:
Waarom niet Siemens bellen / mailen met deze vraag? Die kunnen dan gelijk uitsluitsel geven of het wel of niet werkt op dit model.
[update]
Reactie van Siemens: Bedankt voor uw e-mail. Helaas is het niet mogelijk om uw SX762 te flashen naar een Annex A versie. Deze eigenschap is hardwaregebonden en is niet met software aan te passen.
[/update]
Dus: op naar marktplaats...
[ Voor 27% gewijzigd door Rincewind op 27-11-2008 10:23 . Reden: typo.. ]