Update DirectX geeft artifacts

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik wilde toch even Age of Conan proberen, tijdens de update kreeg ik de melding dat ik een nieuwere DirectX moest installeren. Dus, via http://www.gamesforwindow...tGFW/Pages/DirectX10.aspx nieuwe versie van DirectX geinstalleerd (vanuit de redistributable klikje), alles ging goed en aardig. Wat gespeeld en weer afgesloten.

Kort erna weer verder gegaan in WoW, nog geen 10 minuten spelend het scherm volledig gevuld met rode stippen/blokjes, systeem hangt en schiet in reboot. Even kort een BSOD, videodriver did not respond. Andere spellen getest, precies zelfde probleem (soms al bij inlogscherm, andere keren pas na 10-20minuten). Ook Age of Conan, die kort ervoor wel normaal draaide kreeg nu dezelfde problemen.

Het zijn geen artifacts zoals dit, maar meer zoals dit enkel dan rood.

Videodriver en chipset updates gedaan, kaart eruit gehaald en het beetje stof wat erop zat schoongemaakt. Zo'n 10 minuten goed gegaan en weer zelfde probleem. Nu echter kwam ik aantal artifacts tegen in Windows zelf, de gekleurde blokjes op diverse lokaties op het scherm.

Het systeem draait nu ruim 2 maanden zonder enige problemen, temperaturen netjes (40-43graden CPU, 30-35 moederbord) en enige wat dus gisteravond veranderd is, is de redist DirectX update. De videokaart zelf wordt niet opmerkelijk warm, kan mijn hand er nog ophouden kort na een crash.

Probleem is nu, ik kan de update van DirectX (zover ik zie) niet terugdraaien, maar hoe kan ik 100% zekerheid krijgen dat mijn videokaart 'toevallig' de geest heeft gegeven kort na update van DirectX? Ik heb geen reserve PCI-e kaart om te testen.

Specs.
E8400 stock (teruggezet, voor de zekerheid)
4x 1GB DDR2
Vista Home prem. 32bit
8800GTS640 (meest recente drivers van Nvidia)
540watt Tagan PSU.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Klinkt als een toevalligheid...
Volgens mij heb je niets verkeerd gedaan.

Je draait Vista toch?
Waarom was de update nodig?
Ik heb nog niet gehoord dat er een update voor DX10 is.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
http://forums.ageofconan....php?p=2082310#post2082310

De updater van AoC gaf ook aan dat ik dus de nieuwere versie moest downloaden. Leek mij verder weinig kwaad te kunnen, of ik ben tegen het pure toeval aangelopen dat mijn videokaart gelijktijdig ermee stopte.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.