Extreem slechte performance World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 13:21
Ik heb een Laptop met een Nvidia 8400M GS en een dual core T8100.

Verder heeft de laptop 3,7 gig aan RAM geheugen.

Dit zou toch genoeg moeten zijn om Wow te kunnen spelen?

Zelfs met alles op minimale settings is het spel niet vooruit te branden.... echt heel vaag.

Mijn laptop zou toch ehct wel in staat moeten zijn om dit spel te spelen, ik heb al geprobeerd andere drivers te installeren voor de 3d kaart maar niets lijkt te helpen... waar kan het aan liggen?

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
hhm, mijn glazen bol is zeker een beetje beslagen door de kou. Kun je meer info geven en wat je zelf al hebt geprobeerd?

denk aan driver versies maar ook wat je zelf al hebt geprobeerd.........

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Is het over het algemeen zo traag in het spel, of alleen op drukke momenten?

Welk OS heb je draaien?

Heb je al gezocht naar soortgelijke problemen (WoW i.c.m. een laptop met soortgelijke specs)?
In het Engels op Google?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb hier een Dell XPS M1330 met gelijk specs. als de laptop van TS en ik kan WoW prima spelen. Niet alle eye candy op high, maar ik kan er toch grafisch nog best wat uithalen. Op dit moment heb ik nog gewoon de standaard Dell installatie er op staan. Dus niets getweaked aan drivers of iets van dien aard.

Overigens moet je denk ik de grafisch details wel naar benenden halen als je een drukke instance ingaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 13:21
Ok, het probleem is opgelost, na verschillende fora te hebben afgezocht bleek dat er meer mensen waren met het probleem.

Het schijnt dat met homebrew drivers de nview instellingen voor throtteling (dat de 3d kaar terugschakelt naar een lagere snelheid als hij niet gebruikt wordt) niet goed werken.

Heb andere drivers geinstalleerd (180.70 met modded INF) en de powersafe stand uitgeschakeld van de 3dkaart.

Nu loopt hij als een zonnetje :D! met alles op maximaal (alleen antialiasing niet)

(P.S. de 170.xx serie drivers moet je niet gebruiken, die had ik eerst... werken echt heel traag)

[ Voor 9% gewijzigd door Annihilism op 25-11-2008 12:32 ]