Toon posts:

Fujitsu Siemens Amilo PI2530-Q410 of Asus PRO57VR-AP133C

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben heel erg aan het twijfelen dus twee laptops. Ik hoop dat er wat mensen zijn op dit forum die me enig advies/tips/etc. kunnen geven. De laptop wil ik gebruiken voor normaal gebruik (internet, textverwerken) maar ook af en toe voor een spel (Call of Duty) en tekenprogramma's (Multisim, Ultiboard etc.). Ik vind het belangrijk dat de laptop snel is en dat de accu lang meegaat. Ik heb de specs van beide laptops even opgesomt:

Fujitsu-Siemens Amilo Pi2530-Q410
Intel Core 2 Duo T7250 2Ghz / 2MB cache
RAM 2 GB DDR 2
250 GB, SATA
ATI Radeon HD2300, 128 MB dedicated
15,4,Breedbeeld, 1280x800 WXGA
DVD +/-RW Duallayer
IEEE 802.11g (54 Mbps)
10/100 Mbps LAN
High Definition Audio
Li-ion, 4400 mAh +/- 2uur
2,8 kg
Windows Vista Home Premium NL
3 USB poorten
Webcam
DVI out
Nu 2 jaar GARANTIE
Prijs: 699

ASUS PRO57VR-AP133C
Intel Core 2 Duo T5800 2Ghz / 2MB cache / 800FSB
RAM 3 GB DDR 2
250 GB, SATA
ATI Radeon Mobility HD3470, 256 MB eigen geheugen
15,4,Breedbeeld, 1280x800 WXGA
DVD +/-RW Duallayer
IEEE 802.11g (54 Mbps)
10/100 Mbps LANVo
High Definition Audio
Li-ion, 4400 mAh +/- 2,5 uur
2,6 kg
Windows Vista Home Premium NL
4 USB poorten
eSATA
Firewire IEEE1394
Webcam
modem 56Kbps
DVI out
VGA out
2 jaar GARANTIE
Prijs: 699

Mijn vraag is nu. Moet ik voor de snellere processor gaan van de Amilo? Of moet ik voor de ASUS gaan die toch een betere videokaart heeft en meer geheugen heeft? Verder heeft de ASUS het volgende wat de Amilo niet heeft: 1 USB poort meer, Firewire, eSATA, modem, VGA out, 200 gram lichter, Accu een half uur langer.
Is de Amilo echt veel sneller dan de ASUS of valt het allemaal wel mee voor normaal gebruik? Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Bert :)

Verwijderd

Topicstarter
Anyone? :'(

Verwijderd

Ik persoonlijk zou voor de asus gaan, omdat ik meer waarde hecht aan een betere videokaart. Het verschil in tussen de processor is eigenlijk net zo klein als het verschil tussen de 2 videokaarten. In dit geval zou ik dus gaan voor het merk waar jij een voorkeur voor hebt. Mijn ervaring met asus is dat ze een snelle en uitstekende service hebben. Fujitsu schijnt hier een stuk slechter in te zijn. Ik weet niet of dit inmiddels al is bij getrokken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Dit topic is gesloten.