Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Waarom is dit PNS materiaal btw?
Je moet hier alleen wel eea configureren en de vraag is uiteraard of je het wilt. \
Wij gebruiken hier 2 varianten, Citrix en webmail, webmail enkel om mail te lezen/versturen etc. Wil je ook 'eigen' bestanden versturen gaat het via Cistrix en outlook zelf.
Oudere versie van Mdeamon kon dit deels, waar er een shared map werd gekoppeld welke in de webmail client toegankelijk was. Weet niet of dit met de nieuwere versies nog zo is.
@hierboven, was dat niet enkel icm Server 2008?
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2008 11:26 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je Helpdesk het al heeft bevestigt, waarom open je dan toch een topic @GoTdread schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:07:
We hebben hier een exchange server draaien met daaraan gekoppeld webmail.
Klopt het dat je met webmail geen bestanden kan versturen vanuit de EIGEN organisatie?
Als een collega zijn webmail opent en een bestand wil versturen, opent hij de omgeving waar deze collega op dat moment zit. Heb dit ook even nagevraagd bij onze helpdesk en deze bevestigd dat je geen eigen bestanden (van de organisatie waar de exchange server gevestigd is) kan doorsturen vanuit de webmail?
Ik vind dit zo vreemd, webmail lijkt me dan vrij nutteloos te worden omdat je toch vaak veel bestanden moet doorsturen.
Klopt dit verhaal?
Maar goed, je hebt genoeg antwoord gekregen dus..
25-11-2008 @ 15:17 Update:
Oke, kleine toevoeging want schijnbaar was mijn sluitmessage niet voldoende.
Blijkbaar kan het dus met een specifieke versie van Exchange/Outlook Web Access. Of dat bij jullie webmail oplossing het geval is weet ik niet, want die informatie hebben we niet. Willen we daar een duidelijk antwoord op kunnen geven, dan had je wat meer tijd in je topicstart moeten stoppen, want nu moeten we gaan raden naar de omgeving. Zie ook: Equator in "PNS Beleid"
Webmail is in mijn ogen gemaakt voor het aanbieden van mail functionaliteit aan gebruikers die op afstand zijn. (thuiswerken, of bij een klant op lokatie). Het zou imo zelfs een beveiligingsrisico zijn om bedrijfsgegevens op een PC te laten benaderen die niet door het bedrijf zelf gemanaged wordt. Een bedrijfs laptop waarmee je via een VPN bij deze data kan komen is IMO dan een stuk veiliger.
De reden dat ik het topic sluit heeft te maken met het feit dat het topic gestart is in Professional Networking & Servers. In PNS verwachten we dat de gebruiker zelf weet wat er allemaal mogelijk is of niet, of in ieder geval weet hoe het werkt. En no flame intended: als je het aan de helpdesk na moet vragen dan heb ik niet het idee dat je uberhaubt weet hoe het e.e.a. werkt. Niet dat een helpdesk dom is, maar meestal zijn dat niet de beheerders van de exchange/mail omgeving zelf.
Verder stel je een hele basale vraag "Klopt dit verhaal?"
Je had daar nantuurlijk zelf ook wat meer tijd in kunnen steken, en zelf op zoek gaan naar een antwoord op je vraag. Google is daar natuurlijk je grote vriend in. ALs je dat al hebt gedaan laat je daar niets van merken in je topicstart, en moet ik dus maar raden naar je inzet.
Ik hoop dat de reden van het sluiten nu duidelijk is.
[ Voor 52% gewijzigd door Equator op 25-11-2008 15:18 ]
Dit topic is gesloten.
![]()