Toon posts:

Intern internet ip benaderen laat modem setup zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn externe (internet) ip benader vanaf in mijn netwerk krijg ik mijn livebox setup scherm te zien maar als ik dit zelfde ip benader vanaf buiten mijn netwerk word hij gewoon doorverwezen naar mijn web-server ip.

Het zal wel een instelling zijn in mijn (wanadoo->orange->online.nl) livebox maar welke, iemand een idee?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je hebt waarschijnlijk een poortforwarding opgezet voor poort 80 naar je webserver?
Dan werkt het zoals het behoort te werken. Aangezien je niet de interne poort van je "modem/router" naar je webserver hebt doorverwezen (veel apparaten kunnen dit ook niet) is het vrij logisch dat je de interface van je modem ziet, anders kan je ook niks meer aanpassen.

Als je intern je webserver wilt bereiken moet je dat dan ook met het interne IP doen (al dan niet de hostname in je hosts file plaatsen voor makkelijker gebruik).

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik snap waarom hij het doet maar kan nergens een andere poort opgeven voor zover ik weet voor me modem, intern ip is lastig omdat ik dan elke x de config van me svn moet aanpassen op een laptop waar ik op meerdere plekken zit, hmz misschien kan ik de webserver een andere poort geven.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:14:
Yep ik snap waarom hij het doet maar kan nergens een andere poort opgeven voor zover ik weet voor me modem, intern ip is lastig omdat ik dan elke x de config van me svn moet aanpassen op een laptop waar ik op meerdere plekken zit, hmz misschien kan ik de webserver een andere poort geven.
Ik snap even niet waarom je je config moet aanpassen. Er van uitgaande dat je een webserver intern hebt draaien met een statisch ip, dan kun je toch van een willekeurige plek intern naar dat ip adres connecten?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het een laptop is die ik overal gebruik, ook op externe netwerken, en dat heb ik het internet ip nodig :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:21:
[...]

Omdat het een laptop is die ik overal gebruik, ook op externe netwerken, en dat heb ik het internet ip nodig :)
Daar hebben ze dus hostnames en DNS severs voor uitgevonden ;)
Als je dan op je interne netwerk je eigen DNS server draait speciaal voor intern gebruik zal je nooit iets hoeven aanpassen :)
Pagina: 1