Na inactive stellen HDD niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 10:23

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ok, dit is weer een mooi probleem. Ik heb een aantal HDD's in m'n pc zitten, waarvan er dus 3 sata zijn, en ik heb maar 2 sata aansluitingen op m'n moederbord, dus af en toe switch ik 2 schijven. Nu had ik vroeger altijd m'n schijven op 'active' staan in m'n diskmanagement, maar hier wilde ik vanaf omdat ik dacht dat dit het hot swappen van sata disks in de weg stond.

Situatie is als volgt:
G schijf, 1 primaire NTFS partitie, 160Gb
W schijf, 1 primaire NTFS partitie, 1TB
(OS: XP Pro)

Deze schijven wissel ik af. Wanneer m'n pc uitstaat, kan dat ook prima, maar ik dacht in een helder moment, goh, sata is toch hot swappable? Laat ik dat ook eens gebruiken. Ik swap de schijven, en dacht dus dat het niet werkte omdat die schijven op active stonden aangemerkt in diskmanagement. Dus ik zet ze 'netjes' via diskutil op inactive (behalve natuurlijk m'n windows opstart disk). Alleen wat ik dus vergeten was, is dat ik dus net die schijven had omgewisseld en windows dat (nog) niet doorhad. Dus windows denkt nu dat die 1TB schijf op inactive staat ipv die 160Gb.

Dus als ik nu die 160Gb schijf aangesloten heb, ziet windows hem wel in verkenner en diskmanagement, maar dan wil hij hem formatteren (omdat z'n partition table aan gort is door dat inactive zetten denk ik) en daar ben ik natuurlijk niet zo blij mee.

Nu heb ik al gezocht op unformatted disk, kom een hoop tegen, maar niks werkt, geen enkele tool. Partition magic kan de partitie ook niet meer terughalen, alleen converteren naar een logical partition (maar dan ben ik denk ik ook m'n data kwijt?), getdataback gaat ook op z'n bek omdat dus ergens staat aangegeven dat die schijf 9xxGB groot is, ipv 15xGB.

Chkdsk wil er ook niks meer mee, mbrwizard niet, heb hier lopen zoeken, op Google, partition table herstel tools gezocht, maar ik durf er eigenlijk niet zo heel veel mee, want ik weet dat de data zelf nog intact is (die kan ik ook benaderen via partition magic file explorer, maar van daaruit kan ik dan weer geen files kopieren 8)7 ).

Iemand nog een geniale oplossing voor me?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 20:01
Probeer het eens met Testdisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk.
Ik heb op een USB disk een corrupte partitie gehad die niet meer te benaderen was.
Testdisk was in staat om de paritite op de schijf zelf te herstellen. Daarna Checkdisk gedaan en hij was weer bruikbaar.
Geweldig tool. Heb hem nu ook standaard op mijn recovery stick en cd staan.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 10:23

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
HELD! 3x klikken en het werkt weer! thnx :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien had Diskpart zelfs nog wat kunnen doen hiermee :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DISKPART> rescan

Please wait while DiskPart scans your configuration...

DiskPart has finished scanning your configuration.

DISKPART> list volume

Volume ###  Ltr  Label        Fs     Type        Size     Status     Info
  ----------  ---  -----------  -----  ----------  -------  ---------  --------
  Volume 0     X                       DVD-ROM         0 B  No Media
  Volume 1     E                       CD-ROM          0 B  No Media
  Volume 2     C   system       NTFS   Partition     88 GB  Healthy    System
  Volume 3     D   DATA         NTFS   Partition    145 GB  Healthy

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52
OutofFocus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:12:
Probeer het eens met Testdisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk.
Ik heb op een USB disk een corrupte partitie gehad die niet meer te benaderen was.
Testdisk was in staat om de paritite op de schijf zelf te herstellen. Daarna Checkdisk gedaan en hij was weer bruikbaar.
Geweldig tool. Heb hem nu ook standaard op mijn recovery stick en cd staan.
Deze tool heeft mij ook net enorm geholpen, al me data is terug, en netjes de partities weer terug. _/-\o_ _/-\o_
Mijn harddisk was vanuit het niets onleesbaar, vista disk manager zag m wel maar als ik m wilde initializeren dan moest moest die MBR of GPT actief gemaakt worden.
Stond al bijna op het punt een datarecovery te doen of te formatteren en dan maar mijn verlies te nemen.

Moet zeggen dat ik spontaan ook andere problemen had, bootloader was vernaggelt, GRUB die bootte spontaan...dus windows helemaal opnieuw eropgezet en nog was het er..blijkbaar was een fixboot /mbr voldoende. |:(
Heb gisteren alleen maar met MacOS en Ubuntu onder VMware gespeeld...blijkbaar heeft die toch van buiten VMware me HD's aangepast :?

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 26-11-2008 09:01 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan..
elke keer switchen is ook niks ;)

http://us.st12.yimg.com/u...I/cooldrives_2026_4165302
Pagina: 1