Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Behuizing selecteren

Pagina: 1
Acties:

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11 12:24
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC behuizing en ik loop een beetje vast. Ik kan geen site vinden die een overzicht biedt van behuizingen, en waar je kunt selecteren op karakteristieken zoals grootte en aansluitingen.

Mijn wensen zijn:

* moet passen onder mijn buro: hxdxb maximaal 51x76x36 cm, inclusief uitschuiven van dvd drive, evt openen van kastdeur, en achteruitstekende stekkers
* e-sata en firewire aansluitingen
* goede ventilatie

Iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken, of misschien een concreet idee voor een kast?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Aansluitingen voor eSATA en Firewire zitten meestal acherop je moederbord, of bedoel je dat je die aansluitingen ook vooraan op je kast wilt hebben?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Ik zou als ik jouw was eens op webshops gaan kijken van b.v. alternate.

Hier zie je veel verschilende behuizingen staan ook afmetingen worden hier genoemd.

De meeste BigTowers passen nog wel onder je buro. ;) e-Sata en FireWire mits je mainbord het ondersteund natuurijlijk kan je meestal ook wel bij de kast leverancier als extra onderdeel bestellen!! zit er dus nioet altijd standaard in

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TianB
Alternate heeft inderdaad een mooie verzameling. En ook 4launch, Zercom, enz. En natuurlijk Pricewatch.

Blijft echter een kwestie van plaatjes klikken en specificaties doornemen. De selectie "zowel eSata als Firewire" wordt erg tijdrovend. Als het moet, dan zij het zo, maar liever op een simpeler manier natuurlijk.

Ze zijn overigens wel te vinden, bijv. Thermaltake Mozart TX, maar die is helaas te hoog.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Fabrikanten als Chieftec, CoolerMaster, LianLi enzo hebben vaak een goede website (iig de 3 die ik net noemde), waar je hun assortiment goed kunt zien, met meerdere plaatjes, soms 3d views, alle specificaties, uitvoeringen, accesoires, etcetera. Dat gebruik ik zelf ook vaak.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• TianB
Na een aantal uren noestig websites aflopen ben ik tot de volgende conclusies gekomen:

- hardware.info heeft het beste overzicht van behuizingen. Van alle behuizingen die ze getest hebben is veel informatie beschikbaar en op vrijwel alles kun je selecteren ("uitgebreid zoeken")

- Kasten met eSata aansluiting op het front zijn vrij zeldzaam maar in opkomst.

- Alternatief voor behuizingen met front i/o aansluitingen is het plaatsen van een uitgebreide cardreader, zoals
http://www.akasa.com.tw/a...nels/spec_ak_all_02bk.htm

Maakt de selectie van een behuizing wel een stuk lastiger, want dan zijn er opeens heel veel geschikt :*)
Pagina: 1