873 miljoen !== bijna 1 miljard

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04
nieuws: Spammer moet Facebook bijna miljard dollar schadevergoeding betalen

Het gaat hier om 873 miljoen dollar schadevergoeding. Ik vind dit meer 'bijna 900 miljoen' dan 'bijna een miljard'.

Ben ik hier de enige in? Vind dit een beetje een makkelijke manier om het bericht te 'spicen'

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik vind het wel bijna een miljard ;)

'..bijna een miljard .. betalen' past goed bij het karakter van het artikel.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Haan

dotnetter

Het is wel een beetje een twijfelgevalletje imo. De titel wordt er inderdaad smakelijker van, maar het bedrag wordt wel 15% hoger neergezet dan werkelijk het geval is.. Ik zou zelf ook 'bijna 900 miljoen' hebben neergezet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik ben het tot op zekere hoogte wel met het bezwaar eens: ik heb hier zelf ook al even over zitten twijfelen. Ik heb de huidige titel echter laten passeren omdat (1) hij er overzichtelijker van wordt (smakelijker vind ik nooit zo'n goed argument, maar voor titels geldt grofweg wel dat korter beter is) en (2) het exacte bedrag niet veel toevoegt aan het ordegroottegetal dat nu in de titel staat. 't Is niet alsof dit ooit opgehoest gaat worden, terwijl de schaal van het bedrag op deze manier wel meteen allerduidelijkst wordt gemaakt.

Ik overleg nog even, maar ik neig er sterk naar om het ongewijzigd te laten :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
8,70 is wel bijna een tientje, maar om 130 miljoen af te ronden lijkt me ook wat te gortig.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Noork schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:38:
8,70 is wel bijna een tientje, maar om 130 miljoen af te ronden lijkt me ook wat te gortig.
Ik zie dat verschil eigenlijk niet zo: als 8,70 bijna een tientje is, is 870 miljoen bijna een miljard. Zie het anders zo: het bedrag in de titel heeft 1 cijfer significant. In het stuk worden dat er 3 :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Is in verhouding natuurlijk hetzelfde...

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Noork
  • Niet online
OneUp schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:46:
[...]
Is in verhouding natuurlijk hetzelfde...
orly?

Ik vind alleen 1,30 een andere orde van grootte dan 130 miljoen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja verhoudingsgewijs wel.

Maar goed, het gaat toch nooit betaald worden en is dus vooral een symbolische straf.... dus dat pleit ervoor om het te laten staan.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Noork schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:49:
[...]

orly?

Snap ik, alleen hier zeg je het anders:
Ik vind 8,70 net zo goed bijna 9 euro als 870 miljoen bijna 900 miljoen is. Als je het mij vraagt is in beide gevallen afronden naar 10 cq 1000 gewoon goed.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

orly?

873.227.200 dan? dat is waarschijnlijk een afronding die meer in de buurt komt van 1.30.. maar dan heb je wel weer een 'gek' getal.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Noork
  • Niet online
OneUp schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:52:
[...]
Snap ik, alleen hier zeg je het anders:
[...]
Ik vind 8,70 net zo goed bijna 9 euro als 870 miljoen bijna 900 miljoen is. Als je het mij vraagt is in beide gevallen afronden naar 10 cq 1000 gewoon goed.
Ik heb het niet over de verhouding, ik vind gewoonweg de absolute afronding te groot. 1,30 vs 130 miljoen. Maar goed, het zal wel aan mij liggen. Verder maak ik me eigenlijk niet druk om zo'n titel, is alleen maar wat stemmingmakerij gelijkend zoals bij bijvoorbeeld de Telegraaf, Story, Party, Nieuwe Revu, Nieuwnieuws.nl etc.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Noork schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:11:
is alleen maar wat stemmingmakerij gelijkend zoals bij bijvoorbeeld de Telegraaf, Story, Party, Nieuwe Revu, Nieuwnieuws.nl etc.
En jij beschuldigt ons van overdrijven? :D

• Noork
  • Niet online
Rataplan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:16:
[...]
En jij beschuldigt ons van overdrijven? :D
:+ Heel klein beetje maar.

Je kan ook even kijken hoe anderen dat oplossen:
Facebook wins 873-million-dollar award against spammer
Spammer krijgt boete van 677 miljoen euro
Spam, multa record: 873 milioni di dollari
Miljoenenboete voor Amerikaanse spammer

Om objectief te blijven, heb ik wel nog zo'n 1 miljard kop gevonden hoewel dus het merendeel kiest voor de miljoenen zonder afronding:
Facebook spammer fined almost $1 billion under CAN-SPAM

[edit]
Okay, ik vind het prima zo. Ik heb verder ook niks toe te voegen aan: Noork in "873 miljoen !== bijna 1 miljard" :)

[ Voor 22% gewijzigd door Noork op 25-11-2008 12:24 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat had ook gekund. Ik heb echter nog steeds niks aan Rataplan in "873 miljoen !== bijna 1 miljard" toe te voegen.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

[...]
Ik vind 1,30 op 8.70 een zelfde orde van grootte als 130 milj op 870 milj

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Vertaal het gewoon meteen:
Moet €125,- betalen.
Pagina: 1