Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2003 SP2] Online bestanden en de bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:24
Ik zit met een raar probleem op een aantal machines waarop Word 2003 SP2 geinstalleerd staat. Er worden bestanden geopend vanaf een webserver, waarbij in de bestandsnamen 'rare' tekens zitten zoals spaties e.d. Deze worden omgezet naar %20 en andere welbekende url tekens, echter niet op iedere PC. Op sommige machines kun je het bestand opslaan onder de originele naam, dus zonder al die rare onzin, op andere machines krijg je die tekens wel in de bestandsnaam.

Om de documenten een beetje netjes en beheerbaar te houden wil ik ze graag opslaan onder de originele bestandsnaam. Uiteraard wil ik de gebruikers niet met de taak opzadelen om steeds de bestandsnaam te hernoemen. Nu is het enige verschil wat ik kan ontdekken tussen de machines de geinstalleerde IE versie. Op de PC waarop het goed werkt staat nog IE6, op een andere waarop het niet werkt staat IE7. Geen idee of het hier iets mee te maken heeft, ik ga sowieso even een poging doen om IE7 te deinstalleren.

Iemand enig idee wat bovenstaand gedrag veroorzaakt en hoe je dit kunt beinvloeden? Ik heb al in de settings van IE gekeken, maar daar kan ik eigenlijk niets vinden wat hier mee te maken zou kunnen hebben.

Edit: deinstalleren van IE7 verhelpt het probleem, dus blijkbaar is het een security setting van IE7.

[ Voor 4% gewijzigd door jsiegmund op 25-11-2008 10:00 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je Office 2003 SP3 ook eens kunnen installeren, die is toch al weer een jaar uit, en overlapt mogelijk enigzins met IE7, die volgens mij tussen SP2 en 3 in zit. Je weet maar nooit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:24
Dat is inderdaad niet eens zo'n heel gek idee, zal eens kijken of het wat scheelt.