De tekst over updates van software in de meuktracker begint altijd met de melding dat er een nieuwe versie van de software is uitgebracht (duh, anders stond het toch niet in de meuktracker), vervolgens komt er een beschrijving van wat voor software het is en daarna pas wat er is veranderd. Als weblezer lijkt dit een omgekeerde volgorde. Volgens mij werkt het het beste als je direct met de deur in huis valt. Dus is er een reden waarom niet in de eerste of tweede regel wordt gemeld wat het nieuws is (is het een bugfix-release of zijn er belangrijke nieuwe features) en dat daarna pas een uitgebreide omschrijving van het programma wordt gegeven? Vooral voor mensen die via een rss-lezer het nieuws van Tweakers binnenkrijgen, zou dit een toevoeging zijn omdat in de feed slechts een beperkt deel van de tekst is opgenomen.
Het staat de meukposters vrij om de artikelen naar eigen inzicht te schrijven. Als iemand kiest om eerst uit te leggen wat de software is en dan pas de verbeteringen te melden, dan is dat zijn keuze - hoewel dit wel zo 'gegroeid' is nadat bezoekers hebben aangegeven het prettiger te vinden om te lezen *wat* voor software er behandeld wordt en dan pas te beginnen over de verbeteringen. Het kan immers geen kwaad om die boedel om te gooien waardoor de omschrijving van de software pas op het laatst wordt behandeld.
Het argument om de boel om te gooien vanwege de beperkte lengte in de rss-feeds vind ik persoonlijk geen goede reden om teksten anders in te delen. Dan zou ik liever eerder willen zien dat er meer tekens in de rss-feeds worden opgenomen - en dat is een bewuste keuze van hogerhand, waar ik overigens achter sta
Dat neemt echter niet weg dat het een gegronde opmerking is, die ik meeneem naar achter de schermen. Het kan in mijn ogen geen kwaad om op die manier een meukpost op te bouwen. Ik wil er echter geen beleidsregel van maken omdat ik zoveel mogelijk van de 'schrijfvrijheid' afblijf.
Het argument om de boel om te gooien vanwege de beperkte lengte in de rss-feeds vind ik persoonlijk geen goede reden om teksten anders in te delen. Dan zou ik liever eerder willen zien dat er meer tekens in de rss-feeds worden opgenomen - en dat is een bewuste keuze van hogerhand, waar ik overigens achter sta
Dat neemt echter niet weg dat het een gegronde opmerking is, die ik meeneem naar achter de schermen. Het kan in mijn ogen geen kwaad om op die manier een meukpost op te bouwen. Ik wil er echter geen beleidsregel van maken omdat ik zoveel mogelijk van de 'schrijfvrijheid' afblijf.
Plus zoals het nu is, is een korte introductie naar wát voor software pakket het is.
Soms zie ik in de meuktracker een software pakketje staan en ben ik benieuwd wat het is.
Dan is zo'n begeleidende intro, want zo zie ik het dan weer, handiger als gelijk ter zake te komen en de veranderingen (changelog) er gelijk neer te plempen.
Anders kan je net zo goed natuurlijk alleen de downloadlinks geven en de changelog.
Soms zie ik in de meuktracker een software pakketje staan en ben ik benieuwd wat het is.
Dan is zo'n begeleidende intro, want zo zie ik het dan weer, handiger als gelijk ter zake te komen en de veranderingen (changelog) er gelijk neer te plempen.
Anders kan je net zo goed natuurlijk alleen de downloadlinks geven en de changelog.
offtopic:
w00t! Ik ben door mijn 5000 posten mijlpaal heen! (5002)
w00t! Ik ben door mijn 5000 posten mijlpaal heen! (5002)
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2008 01:21 ]
@GJtje:
Het bovenste item uit de meuktracker van dit moment:
"Met dit programma kunnen op eenvoudige wijze professioneel uitziende html-fotoalbums worden gegenereerd en bewerkt."
Op basis hiervan kan iedere lezer al een keuze maken of het programma wellicht interessant is om meer over te lezen of niet. Maar als je het programma al kent moet je een hele alinea doorploeteren (ik overdrijf) om bij de gewenste informatie te komen.
Een geschikte intro zou wat mij betreft het volgende kunnen zijn:
Vandaag is er met versienummer 8.1 een nieuwe versie van Jalbum verschenen. Met dit programma kunnen op eenvoudige wijze professioneel uitziende html-fotoalbums worden gegenereerd en bewerkt. Nieuw in deze release is onder andere de toevoeging van widgets, die het mogelijk maken om onder andere commentaar bij foto's achter te laten en bezoekers te tellen.
Zo is het voor de mensen die niet bekend zijn met een bepaald programma duidelijk waar het over gaat en de rest weet of er significante dingen zijn aangepast/toegevoegd aan deze release.
Het bovenste item uit de meuktracker van dit moment:
Om te weten wat voor programma het is volstaat de tweede regel van het bericht:Vandaag is er met versienummer 8.1 een nieuwe versie van Jalbum verschenen. Met dit programma kunnen op eenvoudige wijze professioneel uitziende html-fotoalbums worden gegenereerd en bewerkt. In een overzichtelijke gebruikersinterface kunnen foto's simpel worden aangepast, kan de volgorde worden gewijzigd, het uiterlijk van de webpagina worden bepaald en kan via de ingebouwde ftp-client het resultaat op een homepage worden geplaatst. De software wordt ontwikkeld in Java en is daardoor verkrijgbaar voor een groot aantal verschillende besturingssystemen.
Nieuw in deze release is de toevoeging van widgets, die het mogelijk maken om onder andere commentaar bij foto's achter te laten en bezoekers te tellen. Verder is het nu mogelijk om bij het opstarten in te loggen, waardoor het eenvoudiger wordt om bepaalde taken uit te voeren, zoals het uploaden van albums. Hieronder is het volledige changelog van deze release te vinden:
"Met dit programma kunnen op eenvoudige wijze professioneel uitziende html-fotoalbums worden gegenereerd en bewerkt."
Op basis hiervan kan iedere lezer al een keuze maken of het programma wellicht interessant is om meer over te lezen of niet. Maar als je het programma al kent moet je een hele alinea doorploeteren (ik overdrijf) om bij de gewenste informatie te komen.
Een geschikte intro zou wat mij betreft het volgende kunnen zijn:
Vandaag is er met versienummer 8.1 een nieuwe versie van Jalbum verschenen. Met dit programma kunnen op eenvoudige wijze professioneel uitziende html-fotoalbums worden gegenereerd en bewerkt. Nieuw in deze release is onder andere de toevoeging van widgets, die het mogelijk maken om onder andere commentaar bij foto's achter te laten en bezoekers te tellen.
Zo is het voor de mensen die niet bekend zijn met een bepaald programma duidelijk waar het over gaat en de rest weet of er significante dingen zijn aangepast/toegevoegd aan deze release.