Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Dichtklappen laptop maakt extern scherm primair

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik heb op mijn laptop ingesteld dat Vista niets moet doen als ik mijn laptopscherm dichtklap. Echter luistert Vista niet helemaal.

Ik gebruik mijn laptop om films op de TV af te spelen. Werkt perfect, bureaublad uitbreiden naar TV, filmpje spelen, en dan het laptopscherm dichtklappen. Vista maakt van het externe scherm dan het primaire display en dat is vervelend want elke keer als ik de laptop wil openklappen om dan bijv. te pauzeren gaan de scherminstellingen heen en weer. Dit moet niet, het externe scherm moet gewoon secundair blijven, ook als ik de laptop dichtklap.

Mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat Vista écht niets doet als je het scherm dichtklapt?

Overige informatie: Dell Studio 15, HD3450 videokaart

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kan je niet in het energie beheer meedelen dat hij bij dichtkappen van het scherm dat scherm niet moet uitschakelen ? (en wat vertelt google je ?)
ps: zo iets moet je steeds bepalen bij energiebeheer omdat "scherm neer" net zo goed het signaal kan zijn om in slaap- of sluimerstand te gaan. (standby of hibernate)

[ Voor 36% gewijzigd door soulrider op 25-11-2008 03:01 ]

• MarcoC
In de eerste zin van mijn post zeg ik dat ik al heb ingesteld dat er niets moet gebeuren als ik het scherm dichtklap. Google geeft mij geen oplossingen, anders had ik dit topic niet gepost. Tenzij jij een geniale query uit je hoed weet te toveren waarmee je de oplossing kan vinden, graag dan. Maar ik ben met een uur zoeken weinig opgeschoten.

• soulrider
heb je inderdaad gezegd, maar detail mis je wel. (altijd handig te zeggen waar je dat instelde... voor 't zelfde stel jij het in in de drivers van je scherm... zoals ze hier doen met een acer laptop: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=103177 Daar zijn er ook _twee_ mogelijkheden met ongeveer maar niet exact hetzelfde resultaat ....
En dan kan het zijn dat jouw manier de verkeerde is, en de door mij vermelde wel de correcte is...
(want blijkbaar schakelt vista je laptop scherm nog altijd uit ? met het heen en weer schakelen tot gevolg)

en als je al op google gezocht hebt, is het ook altijd handig om zoiets al te vermelden in je TS. (ev. met enkele query's die je gebruikt hebt). Mits dat _niet_ vermeld stond, ging ik ervan uit dat je _niet_ verder gezocht had...

ps: wat gebeurt er als je je externe scherm als primair opgeeft ?

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 25-11-2008 04:08 ]

• MarcoC
Sja, dat is een bepaalde aanname die jij maakt, ik ga er van uit dat er geen topics geopend worden als er nog niet op Google is gezocht. Ik denk dat de manier waarop het scherm uitgaat in Vista dusdanig anders is dat Windows het scherm niet meer ziet en denkt dat er nog maar één scherm is, en die daarom primair wordt gemaakt.

• soulrider
ik ga ervan uit dat de TS alles wat ie al geprobeerd of gezocht heeft vermeld in zijn startpost (of toch minstens een samenvatting ervan geeft) zoals vermeld in de regeltjes van 'hoe een goeie topicstart maken'. ;)
(wat er niet instaat is niet geprobeerd...)

Maar kan je toch eens proberen wat er gebeurd als je het externe scherm als primair instelt ?
gaat windows dan ook wisselen met de instellingen als je 't laptop-scherm dicht en terug open doet ?
(ik weet dat je je extern scherm als secundair wilt hebben en wilt houden, maar 't zou tof zijn te weten of ie het dan ook fout doet, of het dan toch correct gaat.)

't kan ook zijn dat er ergens een hardware schakelaar zit die het neerklappen detecteert en daarmee het scherm ook fysiek afzet of afkoppelt. Als dat het geval is, is er weinig aan te doen buiten die hardware-schakelaar/-detector te vinden en te overbruggen/uit te schakelen...
Pagina: 1