Hallo,
Ik heb onder Visual Studio 2005 een C++ DLL gemaakt mbv deze beschrijving:
http://www.codeproject.com/KB/DLL/XDllPt3.aspx
Dit voorbeeld werkt prima. Echter daarna heb ik een eigen DLL gemaakt, deze heet SWT-KL16-II.DLL. Mbv de regel:
en
Maak ik hier gebruik van...maar dan gaat het dus fout, ik krijg de melding:
Unable to load DLL "SWT-KL16-II.dll": The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)
uiteindelijk heb ik een 2e DLL gemaakt die heet:
SWT-KL16.DLL
En als ik op de plek van SWT-KL16-II.DLL deze neerzet gaat 'ie wel verder ?!?!??!
Dus dan wordt de regel:
Het lijkt erop dat het het gedeelte "-II" niet geaccepteerd wordt !?!?!?
Overigens zijn de functies dus in beide DLL's WEL gelijk, ook de functienamen en de .DEF bestanden zijn identiek (muv de '-II' erbij in de 'LIBRARY' naam).
Ik hoop dat iemand mij hier een verklaring voor kan geven, ik heb weliswaar een workaround, maar als ik het probleem niet begrijp maar wel de oplossing bestaat de kans dat het probleem vanzelf kan terugkomen...daar hou ik niet zo van, dus hopenlijk is er iemand die meer weet.
Gr.
Alfred.
Ik heb onder Visual Studio 2005 een C++ DLL gemaakt mbv deze beschrijving:
http://www.codeproject.com/KB/DLL/XDllPt3.aspx
Dit voorbeeld werkt prima. Echter daarna heb ik een eigen DLL gemaakt, deze heet SWT-KL16-II.DLL. Mbv de regel:
Visual Basic .NET:
1
| Private Declare Function CreateSwtKL16II Lib "SWT-KL16-II.dll" () As Long |
en
Visual Basic .NET:
1
2
| Dim objptr As Long objptr = CreateSwtKL16II() |
Maak ik hier gebruik van...maar dan gaat het dus fout, ik krijg de melding:
Unable to load DLL "SWT-KL16-II.dll": The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)
uiteindelijk heb ik een 2e DLL gemaakt die heet:
SWT-KL16.DLL
En als ik op de plek van SWT-KL16-II.DLL deze neerzet gaat 'ie wel verder ?!?!??!
Dus dan wordt de regel:
Visual Basic .NET:
1
| Private Declare Function CreateSwtKL16II Lib "SWT-KL16.dll" () As Long |
Het lijkt erop dat het het gedeelte "-II" niet geaccepteerd wordt !?!?!?
Overigens zijn de functies dus in beide DLL's WEL gelijk, ook de functienamen en de .DEF bestanden zijn identiek (muv de '-II' erbij in de 'LIBRARY' naam).
Ik hoop dat iemand mij hier een verklaring voor kan geven, ik heb weliswaar een workaround, maar als ik het probleem niet begrijp maar wel de oplossing bestaat de kans dat het probleem vanzelf kan terugkomen...daar hou ik niet zo van, dus hopenlijk is er iemand die meer weet.
Gr.
Alfred.