Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Typo's melden in nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53
Zoals bij velen bekend zie je vaak reacties op nieuwsberichten die te maken hebben met de grammaticale of spelling van het nieuwsbericht. Dit wordt snel aangepast, maar de reactie blijft vaak staan. Weliswaar wordt dit weg gemodereerd, maar toch (aangezien ik de reacties bekijk op het -1 niveau) enigszins hinderlijk.

Nou vroeg ik me af of het niet handiger is om een knop toe te voegen aan het bericht.
Bijvoorbeeld in het gedeelte:
Nieuws I/O

* Reactie plaatsen
* Feedback
* Nieuwstip insturen
* Artikel printen
Iets wat aan de rechterkant naast het nieuwsbericht te vinden is.

Een optie als "Fout in het bericht ontdekt" of "Typo". Iets wat aangeeft dat men een fout heeft ontdekt en dit graag kenbaar wil maken, zodat dit kan worden verbeterd.

Dit kan dan met een simpel formulier, zoals dat bij de reacties werkt bijvoorbeeld, in worden gevuld en verstuurd naar een willekeurige moderator of schrijver van het bericht.

Het is een kleine feature, maar zou een hoop ergernissen schelen in de reacties van het nieuwsbericht zelf.

En ik weet ook wel, je kunt naar het topic gaan over deze zaak. Maar dit neemt toch wat meer tijd in beslag (naar GoT gaan, juiste forum zoeken en in het topic een bericht typen), waarvan ik denk dat het toch iets meer gebruiksgemak toevoegt, zonder meteen uren aan codering op te leveren. Zo zul je meer mensen krijgen die de moeite nemen om fouten in het bericht te corrigeren en op te sturen.

Edit: vergeten om het voorvoegsel [fp/feat] toe te voegen aan topictitel. Mijn excuus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Martinspire schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:11:
En ik weet ook wel, je kunt naar het topic gaan over deze zaak. Maar dit neemt toch wat meer tijd in beslag (naar GoT gaan, juiste forum zoeken en in het topic een bericht typen),
Ehm, waar denk je dat dat linkje "Feedback" naar toe gaat? Het tweede topic wat je dan vervolgens tegen komt is het topic waar je typfouten kan melden :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zit er al in. Feedback wijst duidelijk naar het GR-forum, dan kun je niet gelijk je spelfouten erin kwijt, maar ook evt andere opmerkingen die je niet onder het artikel wilt posten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk trouwens dat de meeste mensen die een spelfout in het artikel melden simpelweg niet kijken naar waar ze dat het beste kunnen plaatsen, maar het gewoon in een reactie dumpen. Dat blijkt in ieder geval wel uit verontwaardigde reacties die zo nu en dan nog in TMF binnenkomen over op -1 gemodde reacties :)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, als ik kijk naar de manier waarop de spelfouten meestal gemeld worden bij het artikel heb ik over het algemeen het idee dat ze gewoon niet hebben gekeken, dus dan gaat een extra linkje ook niet helpen. Mensen moeten gewoon opletten, er zijn voldoende mogelijkheden, als die niet gebruikt worden, niet onze fout. Je kunt wel tegen elke user-error aan proberen te devven, maar dat werkt niet. En het is alleen maar betuttelend voor de mensen die wel weten hoe het moet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

^^ :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.