Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] DVD drive hangt na upgrade vanuit XP*

Pagina: 1
Acties:

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:27
Sinds een paar dagen heb ik Vista Ultimate op mijn systeem. Heb geupgrade vanuit XP.

Maar sindsdien doet mijn dvd speler het vaag... Als ik een dvd (om een voorbeeld te noemen) PES 2008 wil installeren, dan blijft Windows hangen.. Hij krijgt nieteens autorun.

Hij staat wel bij Mijn Computer, als D: schijf. Maar zodra ik erop klik terwijl er een dvd inzit blijft ie hangen.

Iemand bekend hiermee? en wat ermee te doen?

De oplossing met de Upper en Lowerfilters verwijderen bij de reg key's wil bij mij niet lukken want ze staan er niet eens bij!

Please help! 8)7

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Aan wat voor controller hangt ie?

• Vis
mad-dog schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:02:
Aan wat voor controller hangt ie?
IDE ATA/ATAPI-controllers denk ik...

Zie je dat trouwens hier?

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/2475/naamlooskl0.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/images/thpix.gif

Verwijderd

Heb je een bestaande XP met 3rd party software geupdate naar Vista ? Beste is om een kale XP te upgraden naar Vista vanwege andere drivers of software, aangezien niet alle XP progamma's vlekkeloos werken na een Vista migratie :)

• Vis
Ik heb de Windows.old map die overbleef na installatie van Vista, weggegooid.
Dit heb ik op een veilige manier gedaan, en dat kon geen kwaad... Moet zeggen dat ik toen nog niet had getest of ik wel een dvd kon lezen. Denk ook niet dat dat wat uit zou maken.

Verwijderd

Vis schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:32:
Ik heb de Windows.old map die overbleef na installatie van Vista, weggegooid.
Dit heb ik op een veilige manier gedaan, en dat kon geen kwaad... Moet zeggen dat ik toen nog niet had getest of ik wel een dvd kon lezen. Denk ook niet dat dat wat uit zou maken.
Maar nu beantwoord je nog steeds niet mijn vraag en dat kan vallen of staan met je probleem :)

Edit = typo

• Vis
Jep dat klopt.. Is het dan beter om opnieuw Vista erop te zetten? Of een hele schone? Dus partitie verwijderen?

• Vis
Niemand die een oplossing weet toevallig?

Verwijderd

Een kale Vista install is beter aangezien je dan gelijk Vista drivers voor je hardware installeerd en mogelijk ook gelijk Vista compatible software.

• Vis
Maar als ik die rompslomp wil voorkomen, is er niets wat mijn dvd drive weer werkend krijgt?
Kan ik me moeilijk voorstellen eigenlijk...

Als er niets anders op zit, dan moet het wel.

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Ik zou echt doen wat Parabellum al aangeeft. Een kale Vista installatie. DIt soort upgrades veroorzaken uiteindelijk m.i. meer rompslomp als een frisse install.

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door MRED op 25-11-2008 23:01 ]

Mijn weblog

Pagina: 1