Toon posts:

Netwerk LED blijft knipperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc op mijn slaapkamer met een vreemd tikje waarvan ik niet snap hoe het er komt.

Als ik al mijn lichten uitdoe (slaapmodus des kamers) en dan onder mijn bureau kijk (nogal makkelijk vanuit je bed), dan zie ik de muur achter mijn pc iedere keer groen oplichten, terwijl hij volledig uitgeschakeld is.

Nu vraag ik me af, is dit een probleem met de hardware van mijn pc? Is dit een code die een fout aan moet geven of heb ik een kortsluitende kabel?

De kabel die uit de muur komt is recentelijk nog vervangen, maar de kabel van modem naar het uitgangspunt in de muur gaat recht omhoog langs de muur en dan de zolder over (ligt er ook pas een paar jaartjes). Ook het modem is een week of 2 vervangen, maar allemaal zonder resultaat.

Ik kan het een keer proberen te filmen of wat dan ook, maar als iemand het verschijnsel herkent zonder enige toevoegingen, is dat wel zo makkelijk.

Alvast bedankt,
Tiemen

P.S. als het er ook iets mee te maken kan hebben: bij het online spelen van spellen heb ik (meestal 's avonds) wel eens last van ping time-outs waardoor alles gaat laggen (vooral bij een spelletje Supreme Commander: Forged Alliance met meer dan 4 spelers).

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

DinX

Motormuis

Wake On Lan

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
En dat betekent?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

DinX

Motormuis

Je netwerkkaart blijft actief waardoor je PC kan aangeschakeld worden met een Magic Packet. Zolang er nog een ander actief apparaat aan de pc hangt (switch, router,..) zal je dus één of twee lampjes zien knipperen (1 dat blijft branden en 1 dat knippert).

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 24-11-2008 23:56 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Je netwerkkaart blijft actief zodat je mogelijk vanaf een andere PC in het netwerk je eigen PC aan kunt zetten.

Het knipperen van het lampje kan natuurlijk ook ander verkeer zijn maar dat ligt aan de aangesloten apparaten zoals computers, switches. hubs en routers (etc). en geïnstalleerde software.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij maken wij daarvan niet echt gebruik hier, dus is dat makkelijk uit (/eventueel aan) te schakelen?
(net ook heel even wikipedia's tekst gescand ;) )

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kijk maar in de BIOS ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit ik liever niet te snel aan :P. Maar ik heb net wel de optie bij
configuratiescherm>apparaatbeheer>netwerkaddapters>Nvidia network adapter
dan in dat pop-upje geavanceerd en dan kon ik "WakeOnLAN From PowerOff" disablen.

Zou dat ook voldoende zijn?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12 20:58
Dan moet je de router uitzetten waar hij mee verbonden is.
Het is geen fout of defect dat er een lampje blijft branden/knipperen. Dat is normaal.

Als je het effectief uit wilt hebben kan je de pc uitzetten.
Dus de stekker eruit of een verdeeldoos met uit/aan knop tussen zetten.

As dat ook weer niet wilt kan je het beste een beetje dik papier of foam over de lichtjes plakken.
Dan kan je weer lekker slapen :z :z :z

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

cornfed99111 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:05:
Dan moet je de router uitzetten waar hij mee verbonden is.
Het is geen fout of defect dat er een lampje blijft branden/knipperen. Dat is normaal.

Als je het effectief uit wilt hebben kan je de pc uitzetten.
Dus de stekker eruit of een verdeeldoos met uit/aan knop tussen zetten.

As dat ook weer niet wilt kan je het beste een beetje dik papier of foam over de lichtjes plakken.
Dan kan je weer lekker slapen :z :z :z
Wat een onzin allemaal, gewoon in het BIOS Wake-On-LAN uitschakelen en de netwerkkaart schakelt met de gehele Pc mee uit. Dan heb je geen LED's meer branden op de netwerkkaart.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de gegeven oplossingen eens uitproberen en als er problemen blijven (met de stekkerdoos kan dat nooit, maarja :P), dan horen jullie het wel weer :)!

Trouwens, echt mega bedankt voor de supersnelle reacties (om twaalf uur 's nachts)! Nog in dezelfde minuut als mijn 1e post :)

• cornfed99111
_Dune_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:09:
[...]
Wat een onzin allemaal, gewoon in het BIOS Wake-On-LAN uitschakelen en de netwerkkaart schakelt met de gehele Pc mee uit. Dan heb je geen LED's meer branden op de netwerkkaart.
Inderdaad! :>
Bij mijn pc staat GEEN wake-on-lan aan in het bios en toch branden de netwerklampjes als hij uit is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus via vista's configuratiescherm de WOL uitgeschakeld, maar heb nu in plaats van om de zoveel tijd een flash een constant brandend groen lampje.

Is de enige manier om ook dat te verhelpen de stekkerdoos-truc, of is ook dat apart uit te schakelen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:24
Ik zou gewoon een stekkerdoos met schakelaar tussen je PC zetten.

Of bij je voeding het I O schakelaartje op O zetten, zodat je PC ook uit is.

Immers, je gebruikt je PC 's nachts toch niet, waarom zou je hem dan toch stroom laten gebruiken?

• cornfed99111
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:44:
Ik heb dus via vista's configuratiescherm de WOL uitgeschakeld, maar heb nu in plaats van om de zoveel tijd een flash een constant brandend groen lampje.

Is de enige manier om ook dat te verhelpen de stekkerdoos-truc, of is ook dat apart uit te schakelen?
Het is geen truc, maar logica.
Je hebt vast zoals heel veel pc's tegenwoordig een onboard netwerkkaart.
Bij moderne pc's blijft er altijd spanning staan op het moederbord. Dus ook op je netwerkkaart.
Als je nu stekker uit trek vanavond, zal je zien dat er geen lampje meer brand.
Dus stroom onderbreken is goed voor je nachtrust, milieu en geldbuidel... :P

Verwijderd

Topicstarter
OK, de stekkerdoos-truc it is.

Heel erg bedankt iedereen en stel dat er een andere manier is (niet iedere keer onder mijn bureau de stekkerdoos-knop zoeken), dan hoop ik het te horen!
Pagina: 1