Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch opslaan afhankelijk van extensie in browser

Pagina: 1
Acties:

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik zoek zoiets simpels dat ik het gewoon niet kan vinden... :(
Ik wil als ik op een downloadbare link klik in een webpagina, dat het betreffende bestand afhankelijk van extensie op een bepaalde locatie wordt opgeslagen, of gewoon wordt uitgevoerd, zonder verdere tussenkomst van de gebruiker.
Dus bijvoorbeeld een .mp3 wordt gewoon gestart met de huidige bestandsassociatie in windows (mijn geval WinAmp), een .nzb wordt automatisch opgeslagen naar uh X:\NZBOpslag, .pdf wordt automatisch opgeslagen in 'Mijn Documenten\PDF', etc. etc.
Voor iedere extensie wil ik dat in kunnen stellen en ik weet dat er minimaal 1 tooltje voor is.
Ik heb gezocht en gezocht, maar ik kan het gewoon niet vinden. Niet op GoT, niet met google

Help!

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En welke browser hebben we het dan over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• N0stradamus
Ik gebruik eigenlijk al weer een tijdje Chrome , maar het moet toch browser onafhankelijk kunnen? Via de bestandsassociatie?
Dus een soort downloadmanager die de extensie voor zijn rekening neemt en bij openen gewoon saved naar gewenste locatie?

• N0stradamus
Voor firefox is er bijvoorbeeld deze mogelijkheid: Save Downloaded Files To Folders Based On Extension (Firefox) en voor IE zou er de FreeDownloadManager zijn, maar deze werkt niet zo lekker (saved index.html files in plaats van de bestanden zelf)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gezien de tijd dat je hier al geregistreerd bent zou je toch moeten weten dat meerdere topics achter elkaar niet worden gewaardeerd; zou je hier in het vervolg wel op kunnen letten?

Maar je zoekt dus eigenlijk gewoon een downloadmanager die cross-browser je downloads kan afhandelen? Het is toch niet zo heel erg logisch dat dat zou bestaan? Normaal neemt een browser namelijk het downloaden voor zijn rekening; waarna het OS op basis van het bestandstype een open-actie uitvoert :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• N0stradamus
Had het niet eens in de gaten...
Ik zoek dus een programma dat de open-actie event voor de geselecteerde extensies overneemt en het bestand dan ergens opslaat. Hierdoor maakt het niet uit welke browser er wordt gebruikt. Zoiets moet er toch wel al zijn?

Edit:
Ik heb maar een scriptje gemaakt wat dit allemaal voor mij doet, blijf toch een tweaker he... Extensie toevoegen aan script, extensie 'open' actie registreren aan script en klaar...

Toch bedankt voor het meedenken...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
'RedirectDL.vbs, N0stradamus 2008-11-25
'Simpel script om bestanden naar bepaalde locatie te 'saven' op basis van extensie
'
'Voor iedere extensie moet de bestandsassociatie aangepast worden
'Via: Explorer->Extra->MapOpties->BestandsType->[kies type]->Geavanceerd->
'     Selecteer 'open'->Bewerken->Invullen bij toepassing:
'     cscript.exe "C:\Temp\RedirectDL.vbs" "%1"
'(verander C:\Temp in de map waar het script staat)
'
Dim oFS, oSourceFile, sDestinationDir, lPeriod
On Error Resume Next 
If WScript.Arguments.Count = 1 then
  Set oFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Set oSourceFile = oFS.GetFile(WScript.Arguments(0))
  If Err.Number = 0 Then
    lPeriod = InStr(1, oSourceFile.shortname, ".")
    If lPeriod > 0 Then
        Select Case LCASE(Mid(oSourceFile.ShortName,lPeriod+1))
            Case "nzb"
                sDestinationDir = "D:\EenDirVoorNZB\"
            Case "torrent"
                sDestinationDir = "R:\EenMapVoorTorrents\"
            case "mp3"
                sDestinationDir = "M:\MuziekCollectie\"
            Case Else
                sDestinationDir = "S:\OverigeDownloads\"
        End Select
        oSourceFile.Move sDestinationDir & oSourceFile.Name
    End If
  End If   
End If

[ Voor 73% gewijzigd door N0stradamus op 25-11-2008 18:12 ]

Pagina: 1