Ik wil mijn desktop gaan vervangen door een notebook en deze krijgt zeer waarschijnlijk een HDMI aanskuiting. Ik wil echter wel mijn 24" Eizo S2410W scherm blijven gebruiken welke ik in 1920x1200 32 bit true color 60Hz gebuik, via een DVI aansluiting. Nu kan ik via een HDM->DVI kabel deze monitor op een (high end) notebook aansluiten (bv Sony AW11 oid), maar ik twijfel of een notebook wel via de HDMI zulke hoge resoluties ondersteunt.
Onderstaande gegevens zijn van een Toshiba notebook met een ATI MR 3650 grafische chip en de opgave van 1600x1200 brengt mij aan het twijfelen. De leverancier van de notebooks en grafische chips zijn niet scheutig in dit soort detail informatie.
De notebooks welke ik op het oog heb, hebben de volgende controllers
ps. De monitor ondersteunt geen HDCP, maar dat is geen groot probleem ik kijk nog geen DVD, Blu ray etc..kom uit de pre historie
Onderstaande gegevens zijn van een Toshiba notebook met een ATI MR 3650 grafische chip en de opgave van 1600x1200 brengt mij aan het twijfelen. De leverancier van de notebooks en grafische chips zijn niet scheutig in dit soort detail informatie.
| Max Resolutie : 2,048 x 1,536 |
| Max Refresh Rate : 85 Hz |
| Non-interlaced resolutie bij max refresh rate : 1,600 x 1,200 |
De notebooks welke ik op het oog heb, hebben de volgende controllers
- GF 8600M GT
- GF 9300M GS
- GF 9600M GT
- 9700M GTS
ps. De monitor ondersteunt geen HDCP, maar dat is geen groot probleem ik kijk nog geen DVD, Blu ray etc..kom uit de pre historie
Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200