met papier mache kun je alles maken!!
Ik denk dat dat niet zo is omdat je mischien wel bijna geen wrijvings krachten hebt, maar hemellichamen oefenen allemaal een aantrekkings kracht op je uit, een daar wordt je dus wel door beinvloed.
Verwijderd
Dit lijkt inderdaad te kloppen, zolang je niet te dicht in de buurt van planeten komt, want de atmosfeer heeft natuurlijk een remmende werking op objecten zoals je weet.
Ik kan echter geen bindende uitspraken doen daar ik geen fysicus ben.
Ik kan echter geen bindende uitspraken doen daar ik geen fysicus ben.
En de grens van de lichtsnelheid dan:?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Waar jij op doelt is dat massa's elkaar aantrekken.Op vrijdag 23 februari 2001 21:44 schreef -=Indigo=- het volgende:
Ik denk dat dat niet zo is omdat je mischien wel bijna geen wrijvings krachten hebt, maar hemellichamen oefenen allemaal een aantrekkings kracht op je uit, een daar wordt je dus wel door beinvloed.
Hier heb ik ook aangedacht, maar deze beinvloeding hoeft toch niet per definitie een remmende werking te hebben?
Dat hoeft idd niet perse, maar ligt eraan of je weggaat van een hemellichaam, of dat je er naartoe gaat.Op vrijdag 23 februari 2001 21:46 schreef DjAvalance het volgende:
[..]
Waar jij op doelt is dat massa's elkaar aantrekken.
Hier heb ik ook aangedacht, maar deze beinvloeding hoeft toch niet per definitie een remmende werking te hebben?
Maar als je van 1 punt in de ruimte naar een ander punt wilt zul je waarschijnlijk wel lang een hemellichaam komen.
Er zijn denk ik wel punten waar de invloed zeer minimaal is omdat het effect daar precies wordt opgeheven omdat er bv 2 evengrote sterren op een evengrote afstand van elkaar staan.
ik denk dat hemellichamen een remende en versnellende factor hebben. Maar het is toch zo dat je als je 'weggeslingerd' wordt rond/door een planeet je ook versneld?
en je botst ook met het licht. das ook weer een pro of een con!
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Licht heeft geen massaOp vrijdag 23 februari 2001 21:56 schreef basiep het volgende:
ik denk dat hemellichamen een remende en versnellende factor hebben. Maar het is toch zo dat je als je 'weggeslingerd' wordt rond/door een planeet je ook versneld?
met papier mache kun je alles maken!!
licht bestaat toch uit deeltjes?Op vrijdag 23 februari 2001 21:59 schreef Servowire het volgende:
[..]
Licht heeft geen massa
en er bestaat een proef met een luchtledige glaze bol waarin een soort molentje hangt. Aan de ene kant van de wieken is het wit en aan de andere kant zwart.
Dat ding gaat ronddraaien omdat het licht tegen de witte (glimmende) zijde afketst en dus duwt, terwijl de zwarte delen het licht opnemen!
This message was sent on 100% recyclable electrons.
licht heeft in pricipe geen massa, maar wel energie en aangezien energie (E) en massa (m) met elkaar samenhangen (E = m.c^2) zou ik daar zo gauw geen uitspraak over willen doen. Wat ik wel weet is dat licht wel degelijk een 'druk' kan uitoefenen op een oppervlak.
zwaartekracht kan objecten versnellen, maar ook afremmen. als je een bal omhoog gooit, wordt die eerst door de zwaartekracht van de aarde afgeremd tot 0 en daarna juist weer versneld (het terugvallen).
uiteindelijk is er de ultieme snelheidslimiet: 300.000 km/s, oftewel de lichtsnelheid (volgens de huidige natuurkunde).
dus oneindig hoge snelheden halen kan niet. je blijft steken bij de lichtsnelheid enals je daarna probeert te versnellen dan zal alleen maar je massa toenemen: E = mc^2. c=constant, E is de energie die je toevoert en m is dan de enige die nog kan veranderen!
zwaartekracht kan objecten versnellen, maar ook afremmen. als je een bal omhoog gooit, wordt die eerst door de zwaartekracht van de aarde afgeremd tot 0 en daarna juist weer versneld (het terugvallen).
uiteindelijk is er de ultieme snelheidslimiet: 300.000 km/s, oftewel de lichtsnelheid (volgens de huidige natuurkunde).
dus oneindig hoge snelheden halen kan niet. je blijft steken bij de lichtsnelheid enals je daarna probeert te versnellen dan zal alleen maar je massa toenemen: E = mc^2. c=constant, E is de energie die je toevoert en m is dan de enige die nog kan veranderen!
Verwijderd
zeg maar tegen hem dat dat onzin is, en dat hij maar eens een boek(je) over de speciale relativiteitstheorie moet gaan lezen.Op vrijdag 23 februari 2001 21:33 schreef Servowire het volgende:
Een leraar op school beweerde dat (omdat er geen weerstand is) je in de ruimte oneindig snel kunt gaan
Nou ben ik geen Natuurkundige, maar klopt dit?
de lichtsnelheid is de maximale snelheid.
ik hoop voor je dat hij niet jouw natuurkundeleraar is....
ennu, licht heeft geen massa (daarom heeft het ook de lichtsnelheid
"Een leraar op school beweerde dat (omdat er geen weerstand is) je in de ruimte oneindig snel kunt gaan
Nou ben ik geen Natuurkundige, maar klopt dit?"
Nee, dat klopt niet.
Als je wilt weten waarom moet je maar wat oude topics lezen.
Nou ben ik geen Natuurkundige, maar klopt dit?"
Nee, dat klopt niet.
Als je wilt weten waarom moet je maar wat oude topics lezen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()