Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stevige kast

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb al bijna 5 jaar een Fujitsu Siemens computer. (waar al het een en ander aan versleuteld is)

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.de/i/cnet/products/2007/11/fujitsu-siemens-scaleo-600-il.jpg

Omdat het binnenkort weer tijd is om de computer stofvrij te maken en ik de voeding verdenk van vastlopers en spontane reboots, lijkt mij dit het ideale moment om mijn hardware over te zetten in een nieuwe kast die beter bij mijn zwarte interieur past.

Nu heb ik dit plan al eens eerder uitgevoerd met een kast van Cooler Master, maar wat een crap is dat. Mijn handen waren toen helemaal kapot door het dunne blik. Gelukkig kon ik de originele kast toen nog net op tijd redden, want die had ik al aan de kant van de weg gezet. Deze oude kast is gebouwd als een tank. Het plaatmateriaal lijkt van dik staal in plaats van dun blik/aluminium. Ook de bays in de kast zijn van staal in de originele kast, in tegenstelling tot het buigbare blik van de Cooler Master kasten..

Ik zoek dus een stevige kast, gebouwd als een tank! Liefst met een minimalistisch uiterlijk.

Zoeken op uiterlijk is makkelijk, maar dan weet ik niet hoe de kast gebouwd is. Op productfoto's lijkt alles toch mooier dan in werkelijkheid. Vandaar dit topic.

Budget is 100 euro.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat heb je zelf al gezocht?

Alles onder de 100 euro is van staal imo.

• XplodingForce
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik neem aan dat je budget van 100 euro inclusief voeding is? Ik kan je in ieder geval Antec kasten aanraden. Zijn zeer goed gebouwde kasten, en de simpelere modelletjes hebben een erg goede prijs (ze staan niet voor niets vaak in de Best Buy guide's van tweakers). Die kasten hebben voor zover ik weet nooit scherpe ranjes, altijd netjes afgerond, of met een beschermplastic eroverheen.

Voor een minimalistische zwarte kast, inclusief een goede voeding, is deze dan een goed voorbeeld: pricewatch: Antec NSK4480B .

Edit een andere goede is De Sonata III: pricewatch: Antec LifeStyle Sonata III 500 Zwart . Die zit wel op het randje van je budget, maar dan heb je ook nog eens een kast welke speciaal voor stilte gebouwd is.

Ooh, en beide kasten zijn van 0,8mm "cold-rolled" staal ;) .

[ Voor 20% gewijzigd door XplodingForce op 24-11-2008 22:04 ]

Everybody lies

• F4T4L_3RR0R
0,8mm is wel heel erg dun. De kast die ik nu heb is het plaatwerk circa 2mm dik.

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 24-11-2008 22:10 ]

• XplodingForce
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:06:
0,8mm is wel heel erg dun. De kast die ik nu heb is het plaatwerk circa 2mm dik.
Dan heb je nogal een over-engineered kast, 2mm, dan is het net een soort tank inderdaad. Bij de meeste kasten wordt de stijfheid gegeven door een goed frame aan de binnenkant van de kast te maken, vraag me af of die kast dat ook heeft, of dat ze gewoon net zolang het staal dikker gemaakt hebben totdat ie sterk genoeg was :P .

In mijn ervaring zijn Antec kasten in ieder geval sterk gebouwd, maar om een beslissing te nemen of ze voldoen zou ik als ik jou was toch eens rond gaan kijken bij PC winkels in de buurt. Bij de betere winkel kun je vast wel ergens Antec's vinden.

Everybody lies

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niets om het uiterlijk geeft is een Inwin Q500 wellicht nog wel iets. Zijn al 10 jaar op de markt maar vast nog wel te vinden. Die dingen zijn overigens ook echt niet kapot te krijgen al heb je het graag :P Echt mooi zijn ze alleen niet.

• F4T4L_3RR0R
Das lijkt me wel een stevige kast, alleen een beetje groot en wit. Ik zoek juist een zwarte kast als vervanger van mijn wit/grijze kast. ;)

Mijn huidige kast heeft ook een stevig frame, maar wat ik hekel bij andere kasten, ook al hebben ze een stevig frame, is dat wanneer je een zijpaneel loshaalt, dat deze zo slap als een vaatdoek is...

Een andere vereiste is dat de harddisks zonder schroeven gemonteerd kan worden. Nu hebben de meeste kasten wel een schroefloos systeem, maar moet men de harddisk alsnog eerst tussen de houders schuiven met allerlei krassen tot gevolg.

Bij mijn huidige kast klik ik twee kunststof geleiders aan de zijkanten van mijn harddisk en schuif ik de harddisk, zonder deze te beschadigen, in het frame.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:02:
Das lijkt me wel een stevige kast, alleen een beetje groot en wit. Ik zoek juist een zwarte kast als vervanger van mijn wit/grijze kast. ;)
Ik meen ze ook wel eens in 't zwart te hebben gezien (maar wellicht was dat iemand die zo'n ding gemod had :P).

Maar goed, die kast voldoet niet aan je andere eisen, dus dan valt dat af.

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Als ik zo je eisen hoor dan lijkt me dat je iets boven budget moet gaan en moet kijken voor een (tweedehands) antec p182. Die kast is stevig en is zwart, of die kast een schroefloos design heeft weet ik even niet meer.

erutangis

Verwijderd

Een Chieftec is aardig stevig. Mijn oude Dragon miditower kan ik bovenop gaan staan. ;)

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 15:24
FraggedMe schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:33:
Als ik zo je eisen hoor dan lijkt me dat je iets boven budget moet gaan en moet kijken voor een (tweedehands) antec p182. Die kast is stevig en is zwart, of die kast een schroefloos design heeft weet ik even niet meer.
De P182 heeft geen schroefloos design maar is daarentegen wel een stevige stijlvolle kast. Zeker een aanrader.

• F4T4L_3RR0R
Ik zat net even op de site van Lian Li te kijken. Aldaar trof ik de opvolger van de kast die Sv3n boven mij plaatste, de PC-8:

Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/PC-8/pc8s04.jpg

En:
Minimalism Style, unlike other chassis, Just Simple and Clean shape! Using 1.5mm to 1.2mm thick aluminum panel formed to this unique design in hair-line brushed anodized aluminum metallic finishing, with freedom to setting up the hardware layout.
Dat is al een stukje dikker dan "normale" kasten.

Ik ga hem zeker overwegen! :Y
Pagina: 1