Toon posts:

Instellingen Pinnen over IP

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views

Verwijderd

Topicstarter
Olla,
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met het configureren van instellingen op de router voor het gebruik van Pinnen over IP. In mijn zoektocht naar expertise op dit gebied schijnt de aanwezige kennis zeer beperkt te zijn ;( . Of ... er zijn mensen die uitsluitend kennis hebben van de configuratie van Cisco routers :X . Echter er zijn meerdere router leveranciers die zowel VoIP als Pinnen ondersteunen. Bijv. Draytek. :*)

Welke partijen hebben deze kennis in huis?

Ik ben namelijk voor de praktijk van mijn vrouw naar deze expertise, indien je hier iets over weet stuur mij dan een PM-tje _/-\o_ !

Thx!

Groeten,
Randy

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:11:
Olla,
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met het configureren van instellingen op de router voor het gebruik van Pinnen over IP. In mijn zoektocht naar expertise op dit gebied schijnt de aanwezige kennis zeer beperkt te zijn ;( . Of ... er zijn mensen die uitsluitend kennis hebben van de configuratie van Cisco routers :X . Echter er zijn meerdere router leveranciers die zowel VoIP als Pinnen ondersteunen. Bijv. Draytek. :*)

Welke partijen hebben deze kennis in huis?
De partijen die 't leveren, bijvoorbeeld. Zover mij bekend wordt Pinnen over IP vrijwel altijd gedaan op een dedicated verbinding met alles erop en eraan.
Ik ben namelijk voor de praktijk van mijn vrouw naar deze expertise, indien je hier iets over weet stuur mij dan een PM-tje _/-\o_ !
Dat is niet bepaald het nut van een forum.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Waar ik werk leveren we ook Pinnen over IP (PoIP) en hier is helemaal niets speciaals voor nodig (althans bij ons niet).

Je PIN terminals kan je gewoon aansluiten zoals je een PC aansluit. Vervolgens gewoon een IP middels DHCP verkrijgen of natuurlijk static als je dat gebruikt en daarmee moet je al gewoon met de PIN partij kunnen communiceren.

Advies wat wij altijd geven is dat als de DSL lijn voor andere doeleinden dan PIN wordt gebruikt om een zogenaamde 2e PVC aan te schaffen. Hiermee kan je je verkeer richting de PIN partij prioriseren/voorrang geven zodat het geen last heeft van ander internet verkeer op dezelfde lijn.

Let er ook op dat de ISP gecertificeerd moet zijn voor het afhandelen van PIN transacties over zijn netwerk.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 18:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is alles wat IP praat ineens oIP ? Dan doe ik WoIP (werken over IP) ;)

Alle gekheid op een stokje, ik mis een behoorlijke basis om hier een fatsoenlijk topic van te laten worden.
Begin eens met te kijken wat de apparatuur zelf in de handleiding heeft staan en hoever je daar mee komt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.