Ervaring met een diascanner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Aldi had afgelopen zaterdag een diascanner in de aanbieding - geen idee wat voor merk het was - maar tijdens een winkelbezoek bleek dat de scanner al binnen 10 minuten was uitverkocht.

Mijn regionale krant heeft ook een diascanner in de aanbieding - merk Unovia (voorheen VU Point).

Heeft iemand (goede) ervaringen met bovengenoemde diascanners of misschien een ander merk?

Het gaat er mij in de eerste plaats om dat ik zo snel mogelijk mijn oude dia's krijg ingescan zonder dat ik bij elke dia allerlei fratsen moet uithalen - ik heb al eens een Primefilm scanner gehad - met dat apparaat werd het monnikenwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-07 10:30
Voor een paar dia's zijn deze dingen wel okee, maar als je eigenlijk eenmalig je hele collectie wil inscannen zou ik een week een snelle Nikon Coolscan 5000 scanner met een dia lader huren. Die kan je volgooien met dia's (maximaal 50 tegelijk) en dan alles zelf laten doen.

Zo'n ding is zelf tweedehands een beetje duur om voor eenmalig gebruik aan te schaffen vind ik persoonlijk. Als je er wel zelf eentje wil hebben zou ik marktplaats en ebay af gaan zoeken voor een iets ouder model, maar ook dan wil je er eigenlijk wel eentje met ICE en een usb-aansluiting. Qua prijs moet je dan ook wel denken aan 300 a 400 euro voor een Coolscan IV. Een Coolscan 5000 met een diafeeder zit al ruim boven de 1000 euro. (Een 4000 voldoet ook wel, maar feeders zijn erg lastig te vinden).

Veel succes in ieder geval.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Bedankt voor je reactie!
Ik heb eens even gekeken wat het huren van zo'n Nikon scanner kost - dat valt nog behoorlijk tegen 170 euro per week - 8)7

Dan koop ik liever zelf een wat goedkopere scanner - tijd heb ik wel/maak ik wel - het gaat mij er (nogmaals) om dat ik niet per dia moet kijken of de scan wel goed is - er moet gewoon een middenweg zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
Alleen vandaag: Dagactie, 64,-