Toon posts:

Netwerk met 2 pc's en laptop HD kijken Op Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de titel maar ik weet het niet goed te omschrijven.
Gaat om het volgende.

Ik heb nu een pc in de gang onder de trap en heb een goede lange dvi kabel met draadloze muis en toetsenbord.
Werkt allemaal prima. Tft staat op de eettafel en heerlijk rustig computeren.
Nu wil ik toch een laptop om de tft te vervangen...dus laptop aan de pc onder de trap via netwerk.
Nu heb ik veel dvd's e.d. op de schijf van de pc onder de trap.
Kan ik via het netwerk zonder probleem op de laptop naar dvd en HD kijken?
Of is het mogelijk om bv extern bureaublad te kiezen en dan dvd HD op scherm laptop te kijken?
Ik wil nl. op pc kunnen d/l torrent en deze dag/nacht aan laten zoals nu en dan de laptop uit kunnen zetten.
Tevens wil ik nog 2 pc'ergens anders in huis plaatsen die ook aan pc onder trap moeten komen.

Heb rond gezocht maar vindt het allemaal verwarrend. :?
Iemand die wat licht op de situatie kan brengen voor mij?

Richard.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

In het kort, ja.
Zolang je PC en laptop goed genoeg zijn (qua specificaties), zal het geen probleem zijn om je films van het netwerk af te streamen.
Wel moet je uitkijken als je er geen punt tussen zet (PC > ROUTER > LAP) dat je misschien een crosskabel moet gebruiken ipv een straight.
Extern bureaublad zou ik niet aan beginnen voor films, de refreshrate ligt veel lager dan 30 FPS, dus je krijgt een diavoorstelling te zien, geen film.

Als je het echt wat professioneler wil aanpakken gebruik je een NAS waar je een linux distro opzet, en daarmee je torrents binnenhaalt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:11
kKaltUu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:03:
Extern bureaublad zou ik niet aan beginnen voor films, de refreshrate ligt veel lager dan 30 FPS, dus je krijgt een diavoorstelling te zien, geen film.
Daarnaast heb je voor HD film codecs nodig, welke niet ( danwel beperkt ) word ingeladen tijdens RDP.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

_Apache_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:13:
[...]

Daarnaast heb je voor HD film codecs nodig, welke niet ( danwel beperkt ) word ingeladen tijdens RDP.
Film wordt lokaal afgespeeld, RDP verstuurt het beeld van de Workstation.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Thanks.

Dus RDP is minder dan 30 FPS.
Zou dus wel RDP kunnen gebruiken om pc te beheren en programma te kunnen draaien.
Via netwerk dan film streamen met een 100Mbit kaartje?
Wat bedoel je precies met "Wel moet je uitkijken als je er geen punt tussen zet (PC > ROUTER > LAP) dat je misschien een crosskabel moet gebruiken ipv een straight." ??

Richard.
kKaltUu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:03:
In het kort, ja.
Zolang je PC en laptop goed genoeg zijn (qua specificaties), zal het geen probleem zijn om je films van het netwerk af te streamen.
Wel moet je uitkijken als je er geen punt tussen zet (PC > ROUTER > LAP) dat je misschien een crosskabel moet gebruiken ipv een straight.

Als je het echt wat professioneler wil aanpakken gebruik je een NAS waar je een linux distro opzet, en daarmee je torrents binnenhaalt.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

RDP is een protocol die je bureaublad kan laten delen over het netwerk / internet.
Om bandbreedte te sparen, is de kwaliteit omlaag gegooid (bijv. bureaubladachtergrond wordt automatisch uitgeschakeld).
Ook is het geen doen om films ervan te streamen hiermee, want hiervoor is het simpelweg niet ontworpen.
Kan je beter doen door een share te maken en het bestand hiervanaf te streamen.
Zou dus wel RDP kunnen gebruiken om pc te beheren en programma te kunnen draaien.
Hiervoor is het juist ontworpen, handig als je servers hebt, gewoon het IP of de naam invoeren en op de server werken via je eigen PC.

Als je 2 computers aan elkaar knoopt zonder switch of router er tussen, moet je in sommige gevallen een crosskabel nemen, deze heeft een paar draden in een andere volgorde dan een straight kabel.
Anders komt het signaal van de ene PC niet aan op de ander, omdat ze allebei op de UIT staan, hier verwissel je ze en komt de UIT op de IN, IN op de UIT (denk maar aan een telefoon, als je op de microfoon van je hoorn gaat luisteren ga je bar weinig horen).
Crosskabel.

Maar in principe kan het makkelijk, wel moet je opletten dat als je met die andere 2 pc's EN de laptop tegelijk een HD film wilt bekijken dat je PC en netwerk misschien traag worden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reactie.
Maar thanks voor de info en uitleg.
kKaltUu schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:26:
RDP is een protocol die je bureaublad kan laten delen over het netwerk / internet.
Om bandbreedte te sparen, is de kwaliteit omlaag gegooid (bijv. bureaubladachtergrond wordt automatisch uitgeschakeld).
Ook is het geen doen om films ervan te streamen hiermee, want hiervoor is het simpelweg niet ontworpen.
Kan je beter doen door een share te maken en het bestand hiervanaf te streamen.

[...]

Hiervoor is het juist ontworpen, handig als je servers hebt, gewoon het IP of de naam invoeren en op de server werken via je eigen PC.

Als je 2 computers aan elkaar knoopt zonder switch of router er tussen, moet je in sommige gevallen een crosskabel nemen, deze heeft een paar draden in een andere volgorde dan een straight kabel.
Anders komt het signaal van de ene PC niet aan op de ander, omdat ze allebei op de UIT staan, hier verwissel je ze en komt de UIT op de IN, IN op de UIT (denk maar aan een telefoon, als je op de microfoon van je hoorn gaat luisteren ga je bar weinig horen).
Crosskabel.

Maar in principe kan het makkelijk, wel moet je opletten dat als je met die andere 2 pc's EN de laptop tegelijk een HD film wilt bekijken dat je PC en netwerk misschien traag worden.
Pagina: 1