Intel X3100 meer videogeheugen toewijzen.

Pagina: 1
Acties:

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 23:33
Hallo,

Ik ben nog in het bezit van een Inspirion 1525 van Dell, qua grafische kaart zit er een Intel GMA X3100 in, dedicated geheugen van deze videokaart is: 128 mb, als ik kijk bij de eigenschappen onder Vista kan ik deze kaart tot 385 mb grafisch geheugen toewijzen. (Hij pakt dit dan van je RAM/werkgeheugen)
Weten jullie hoe dit moet?
Ik wil dan het maximale qua grafisch geheugen toewijzen, aan de X3100.
Ik heb de BIOS al bekeken alleen zie ik hier niks staan van RAM toewijzen aan je videokaart.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Even afgezien van het feit of het wel of niet mogelijk is, waarom zou je dit willen?

Verwijderd

Ik zou eigenlijk het minimale toewijzen. Dan houd je meer over voor normaal geheugen gebruik.
Het is immers toch onzinnig om veel geheugen aan de IGP toe te wijzen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:45

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:15:
Ik zou eigenlijk het minimale toewijzen. Dan houd je meer over voor normaal geheugen gebruik.
Het is immers toch onzinnig om veel geheugen aan de IGP toe te wijzen.
inderdaad... de videochip heeft van zichzelf meer dan voldoende videogeheugen voor 2D applicaties, en voor 3D is de chip eigenlijk te langzaam om gebruik te kunnen maken van het eventuele extra videogeheugen dat toegewezen wordt.

Daarnaast, dedicated videogeheugen is vele malen sneller dan stukjes RAM geheugen afsnoepen.

-_-

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
De X3100 heeft geen dedicated geheugen. Standaard krijgt de chip 8mb, wat voldoende is voor desktop gebruik. Echter als er meer nodig is voor (basic) spellen oid dan pakt hij dat er rustig bij van het RAM tot een maximum van 384mb. Echter blijf je door de prestaties van de chip beperkt tot een beetje desktop gebruik. Mijn laptop heeft ook een X3100, en achteraf sla ik me wel voor m'n kop waarom ik niet even 200 euro extra neergelegd heb voor een 8600m gt ofzo.

één is geen, twee is één

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 23:33
Wackoz schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:36:
De X3100 heeft geen dedicated geheugen. Standaard krijgt de chip 8mb, wat voldoende is voor desktop gebruik. Echter als er meer nodig is voor (basic) spellen oid dan pakt hij dat er rustig bij van het RAM tot een maximum van 384mb. Echter blijf je door de prestaties van de chip beperkt tot een beetje desktop gebruik. Mijn laptop heeft ook een X3100, en achteraf sla ik me wel voor m'n kop waarom ik niet even 200 euro extra neergelegd heb voor een 8600m gt ofzo.
Oké, het is mooi dat het systeem danzelf geheugen afsnoept, als het nodig is!
Ik wist ook al van te voren dat je op de X3100 geen tot weinig spellen kan spellen, daarom beschikt mijn andere laptop ook over een 8600 M GT 256mb DDR3 dedicated geheugen. (XPS M 1530)
Pagina: 1