2 mensen in dit topic hebben hem, maar niemand kan even uitlezen wat voor schijf erin zit?

Zeker met eSATA moet dat een eitje zijn..
De snelheid kan mij geen biet schelen, maar ik hoop dat er een WD Green-serie inzit i.v.m. warmteproductie.
Promy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:45:
"volgens mij"

, heeft deze schijf in combinatie met usb2 zeker geen probleem. via e-sata misschien wel?
Voor backup is het inderdaad niet zo boeiend of ze nu 8 of 32mb ram heeft (bijna alle externe hd hebben er 8 , toch deze die ik op mijn zoektocht tegenkwam)
Voor mij was de bedoeling de schijf intern te gebruiken in m'n htpc/fileserver waar "volgens mij" er wel voordeel kan zijn van de 32mb cache ?
Iemand effectief een "wetenschappelijke" uitleg of dit uitmaakt?

Ik betwijfel of het wat uitmaakt. Het lijkt vooral een wedstrijdje tussen fabrikanten te zijn. Zodra één fabrikant straks een schijf met 64MB maakt hebben ze een paar maanden later allemaal 64MB.
Nuttig? Ooit had je schijven met 2MB en 8MB cache. Je kocht dan de 8MB, niet omdat het sneller zou zijn maar omdat de 8MB een jaar extra garantie had.

Tegenwoordig heb je de Western Digital Greenpower WD10EACS met 16MB en de WD10EADS met 32MB. Je koopt de WD10EADS niet voor die extra megabytes maar omdat je daarbij zeker weet dat je 333GB platters krijgt, terwijl je bij de WD10EACS eventueel ook 250GB platters kan krijgen..
[
Voor 75% gewijzigd door
Mentalist op 10-12-2008 18:39
]