Aldi externe hd 1TB: welke schijf erin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 22:13
Ik zag net in de aldi folder voor belgie dat ze voor 99euro een externe hd van 1TB aanbieden (usb en esata)
Nu stond ik net op het punt een wd green caviar of een samsung F1 van 1TB aan te schaffen.(intern)
Weet er iemand welke schijf er in de aldi promo zit? (linkje)

Is dit aan te raden (om er direct uit te slopen en inten te gebruiken ;) en case te gebruiken voor oude "kleine" schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Als je de externe behuizing verwijderd heb je grote kans dat je garantie ook vervalt op de HD; als je dan problemen krijgt is dat toch ook wat vervelend.

Daarnaast zijn er al normale SATA 1TB HD's ook rond de 100 euro verkrijgbaar en dan weet je zeker dat je garantie hebt,

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

wou al zeggen voor 95 euro koop je al een samsung f1 1tb.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
hier in omstreken gent, kon ik geen goedkopere dan 102 euro vinden...
Maar het is inderdaad een punt om misschien de 32MB cache versie van de F1 te kopen, dan heb ik garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Garantie schijnt goed te zijn hoor bij Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Ja, dus kun je die schijf gewoon kopen, op je SATA controller aansluiten en vervolgens kun je bij apparaatbeheer gewoon zien welk merk en type harddisk het is.

Daarna kun je beslissen of je de hd houdt of terugbrengt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Atomsk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:51:
Ja, dus kun je die schijf gewoon kopen, op je SATA controller aansluiten en vervolgens kun je bij apparaatbeheer gewoon zien welk merk en type harddisk het is.

Daarna kun je beslissen of je de hd houdt of terugbrengt.
Dat is bijzonder onzinnig aangezien de schijven los zelfs goedkoper zijn dan deze aanbieding van de aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Volgens mij kun je met HD Tune zien welke HDD erin zit.

Ik kan dat tenminste wel bij een 2.5" schijf in een USB behuizing.

En bij Aldi kun je het makkelijk weer omruilen, dus wat let je :+ (8> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
L4m0r schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:55:
[...]

Dat is bijzonder onzinnig aangezien de schijven los zelfs goedkoper zijn dan deze aanbieding van de aldi.
Volgens de TS waren ze dat bij hem in de buurt niet..
Maar als je er voor een paar euro een externe behuizing bijkrijgt.. waarom niet..

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:51
Bij diverse internet shops (hier in NL, belgie ook vast wel) zijn 1TB schijfen van samsung te koop voor 90 euro. Goedkoper dus als die aldi aanbieding. Je mist echter de behuizing. Gewoon los kopen, waarschijnlijk ben je iets duurder uit, maar teminste geen gezeur over garantie. Dat is wat ik zou doen. Die van de aldi is de kans groot dat daar een oem schijf in zit. Behuizing gesloopt is waarschijnlijk geen garantie meer bij Aldi. En veel fabrikanten geven jou niet zomaar garantie op een oem schijf. Wel op schijf die je gewoon hebt gekocht. Wat dus zonde is mocht je garantie toch ooit nodig hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 27-11-2008 21:29 . Reden: offtopic verwijderd ]

Specs!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 09:33
ook afhankelijk van wat je wil, de schijven in goedkope behuizingen zijn meestal budget schijven (weinig cache, soms zelf maar 8MB)
nu is de WD ecogreen ook best traag, maar een F1 met 32MB cache is nog steeds 1 van de snelste schijven te koop die ook nog eens vrij goedkoop is
in Gent kan je een F1 1TB trouwens makkelijk vinden voor 99,90€

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Prijzen in België liggen wel hoger dan in NL hé. Daarnaast is de BTW ook nog iets hoger. De gangbare retailprijs (bij pakweg http://www.codima.be) is pakweg €100 voor een 1TB/32GB. Als je een interne oplossing wil kan je beter die nemen, dan ben je zeker dat het een 32MB is - toch geen overbodige luxe bij 1TB schijven.
Die van de Aldi is 8MB trouwens (link hier). Ik gok dat het een Seagate is vanbinnen (Aldi = cheap ;)).

• Promy
Als ik de reacties hier zo zie, dan ben ik inderdaad overtuigd om te gaan voor een interne schijf bij codima... Die 8MB cache is (voor mezelf) toch te weinig.
Bedankt voor alle reacties!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Modbreak:Ik heb het nodige offtopic geneuzel weggehaald. Voor mensen die hun post ineens missen, gaarna volgende keer gewoon ontopic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

YellowOnline schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:56:
Prijzen in België liggen wel hoger dan in NL hé. Daarnaast is de BTW ook nog iets hoger.
Is er binnen Europa niet vrije import van goederen mogelijk? Dus een belg mag toch ook van een NL-bedrijf bestellen? :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verzendkosten zullen 't er dan niet goedkoper op maken...
Bestellen is uiteraard geen probleem, al bestel je 't uit HongKong is 't nog geen probleem,
als je maar BTW betaald...

Binnen de EU hoef je geen BTW-tarief te betalen, dus iets bestellen via internet in EU is helemaal top!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

kmf schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:53:
[...]

Is er binnen Europa niet vrije import van goederen mogelijk? Dus een belg mag toch ook van een NL-bedrijf bestellen? :?
Met twee nadelen:
1) Garantie claimen in het buitenland is omslachtiger.
2) Verzendkosten internationaal maken het geringe prijsvoordeel ongedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
als je deze hd meer als backup gebruikt, in hoeverre is dan die 8 mb cache een minpunt ?

In hoeverre ga ik het verschil merken met een 32 mb cache ?

hed deze medion HD vanochtend gekocht namelijk, ook omdat deze zo mooi in de docking bay van mijn medion pc past :9

Zef denk ik dat het wel meevalt, het is niet mijn hoofdschijf en zo kan ik het ook nog eens als "meeneem" schijf" gebruiken, alhoewel de nadruk op het backuppen van de windows schijf en alle foto's, video's en muziek ligt en verder nog wat persoonlijk spul als administratie-backup.

[ Voor 62% gewijzigd door Ted038 op 03-12-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
"volgens mij" ;) , heeft deze schijf in combinatie met usb2 zeker geen probleem. via e-sata misschien wel?
Voor backup is het inderdaad niet zo boeiend of ze nu 8 of 32mb ram heeft (bijna alle externe hd hebben er 8 , toch deze die ik op mijn zoektocht tegenkwam)
Voor mij was de bedoeling de schijf intern te gebruiken in m'n htpc/fileserver waar "volgens mij" er wel voordeel kan zijn van de 32mb cache ?

Iemand effectief een "wetenschappelijke" uitleg of dit uitmaakt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Die Aldi-schijf heeft eSATA, dus waarom zou je hem in je computer bouwen? Je kunt hem ook extern laten zonder snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
heb de aldi/medion externe HD aangesloten op de eSata docking bay, past bij mooi in de behuizing.

bij overzetten van de backups haalde ik zo'n 85 MB/sec., da's voor mij snel zat en ben er dus tevreden mee, hub nu een grote backup-schijf, welke eventueel dienst kan doen om veel gb's tegelijk mee te nemen, bijv. filmcollectie voor iemand anders :)

(HD zelf qua Esata-snelheden begrenst op 150MB/sec al zou (e)Sata 300MB/sec aankunnen ......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

2 mensen in dit topic hebben hem, maar niemand kan even uitlezen wat voor schijf erin zit? :) Zeker met eSATA moet dat een eitje zijn..

De snelheid kan mij geen biet schelen, maar ik hoop dat er een WD Green-serie inzit i.v.m. warmteproductie.
Promy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:45:
"volgens mij" ;) , heeft deze schijf in combinatie met usb2 zeker geen probleem. via e-sata misschien wel?
Voor backup is het inderdaad niet zo boeiend of ze nu 8 of 32mb ram heeft (bijna alle externe hd hebben er 8 , toch deze die ik op mijn zoektocht tegenkwam)
Voor mij was de bedoeling de schijf intern te gebruiken in m'n htpc/fileserver waar "volgens mij" er wel voordeel kan zijn van de 32mb cache ?

Iemand effectief een "wetenschappelijke" uitleg of dit uitmaakt? >:)
Ik betwijfel of het wat uitmaakt. Het lijkt vooral een wedstrijdje tussen fabrikanten te zijn. Zodra één fabrikant straks een schijf met 64MB maakt hebben ze een paar maanden later allemaal 64MB.

Nuttig? Ooit had je schijven met 2MB en 8MB cache. Je kocht dan de 8MB, niet omdat het sneller zou zijn maar omdat de 8MB een jaar extra garantie had. :P Tegenwoordig heb je de Western Digital Greenpower WD10EACS met 16MB en de WD10EADS met 32MB. Je koopt de WD10EADS niet voor die extra megabytes maar omdat je daarbij zeker weet dat je 333GB platters krijgt, terwijl je bij de WD10EACS eventueel ook 250GB platters kan krijgen..

[ Voor 75% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2008 18:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256269

Ik heb die schijf en het is een Seagate ST3500320AS ST310003

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/2343/ealdihdrf3.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 256269 op 10-12-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Anoniem: 256269 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:20:
Ik heb die schijf en het is een Seagate ST3500320AS

[afbeelding]
Dan heb je niet dezelfde, want de 1TB versie heeft een Seagate ST31000333AS ^^]

Jij hebt de 500GB versie van deze externe hdd neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25

iMars

Full time prutser

Ik heb toevallig laatste de Western Digital WDH1U10000 my book essential gekocht voor 95 euro.

specs
Geheugen capaciteit in GB: 1000
Rotatiesnelheid in rpm: 7200
Cache geheugen in Megabytes: 16
Data transfer rate in Mb/s: 480
Zoektijd in ms: 9

Bij BCC

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martensupport schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:35:Dan heb je niet dezelfde, want de 1TB versie heeft een Seagate ST31000333AS ^^]
Ik heb wel de 1000 Gb en je hebt gelijk, ST310003 geeft hij aan als type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Seagate dus, thanks. :)

Nog 1 vraagje dan: heeft deze een "harde" aan/uitknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:50:
Seagate dus, thanks. :)

Nog 1 vraagje dan: heeft deze een "harde" aan/uitknop?
De enige manier waarmee ik hem tot nu toe echt uit heb kunnen zetten is de stroomkabel eruit trekken

Er zit geen aparte switch op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, wat ik persoonlijk wel spijtig vindt.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Martensupport schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:55:
[...]

De enige manier waarmee ik hem tot nu toe echt uit heb kunnen zetten is de stroomkabel eruit trekken

Er zit geen aparte switch op
Ok. Wel jammer, dat is dus geen voordeel vergeleken met de WD Elements (die spijtig genoeg ook de schakelaar mist). Dan maar een stekkerdoos met schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Nu online
Ok. Wel jammer, dat is dus geen voordeel vergeleken met de WD Elements (die spijtig genoeg ook de schakelaar mist). Dan maar een stekkerdoos met schakelaar.
ik gok dat de WD Elements geen eSata heeft en dat heeft deze Aldi hdd wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Martensupport schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:24:
[...]

ik gok dat de WD Elements geen eSata heeft en dat heeft deze Aldi hdd wel
Klopt, maar de Medion loopt op 7200rpm (zie ik nu, als ik de site beter had bekeken had ik meteen kunnen weten dat het geen GP zou zijn..) en dat beschouw ik als nadeel. Al was eSata wel leuk geweest..

Ik zie nog wel, maar ze hebben dus duidelijk allebei hun voors en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 20:15
Als je hier leest zit er ongeveer de snelste TB schijf in die beschikbaar is. Ga m wel halen. Even een Exprescard34 Esata kaartje en mn laptop kan er volledig gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Foutje:
Hier de review: http://www.tomshardware.c...rabyte-battle,1717-3.html

Ik heb de schijf gekocht maar nog niet getest, komt volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Lijkt erop dat dit type ook in de foute seagate serie zit
http://seagate.custkb.com...e/search.jsp?DocId=207931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Nu online
Volgens mij heb ik nummer: B821676E en die is niet infected. trouwens wel lastig om het nummer te vinden met software omdat het via usb aangesloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quodlibet
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die van mij heeft het net al begeven, en ik was ze pas een goede twee weken geleden beginnen gebruiken.
Ttz, ze gaat het snel begeven, maakt nu ongeveer het geluid van een wasmachine die gevuld is met kiezelstenen.
Hopen dat ze hem gewoon vervangen, en dat ze het uithoudt tot ik (de weinige) nog niet gebackupte data eraf heb.
.
Ahja, deze was een ST31000333AS.

[ Voor 4% gewijzigd door quodlibet op 31-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Nu online
quodlibet schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:55:
Die van mij heeft het net al begeven, en ik was ze pas een goede twee weken geleden beginnen gebruiken.
Ttz, ze gaat het snel begeven, maakt nu ongeveer het geluid van een wasmachine die gevuld is met kiezelstenen.
Hopen dat ze hem gewoon vervangen, en dat ze het uithoudt tot ik (de weinige) nog niet gebackupte data eraf heb.
.
Ahja, deze was een ST31000333AS.
Die van mij doet het nog gewoon ;) zoals ik mag verwachten
Deze harde schijven hebben geen last van het bekende firmware probleem, dus dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 17:26
Ik had nog een vraag over die behuizing, is het mogelijk om de harde schijf te vervangen zonder dat de behuizing beschadigd raakt? Ik heb nu de voorkant eraf geschroefd maar ik krijg er verder geen beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 19:40
Meestal zitten er van die rubber dopjes waaronder schroeven zitten. Weet niet of dat bij deze schijf ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 17:26
Ik hebeven gekeken maar er zitten geen schroefjes verborgen onder de rubberen dopjes, als ik de voorkant van de behuizing eraf haal lijkt het wle of er een soort van glij systeem inzit. maar zoals ik al zei krijg ik er geen beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Te weinig nieuwswaarde om er een nieuw topic voor aan te maken (daarom hier), maar vanaf maandag is er bij de Aldi een externe 1TB-schijf voor EUR50,- te koop. Moet de moeite waard zijn dacht ik zo.
Pagina: 1