Toon posts:

Versturen SMS via Proximus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dit topic had misschien ook onder GSM providers kunnen staan, maar ik heb het toch hier geplaatst omdat de nadruk meer ligt op instellingen van de software.

Laat ik de situatie eerst even schetsen:

- In het datacenter monitorren we onze servers met een monitorring tool die de mogelijkheid bied om bij alerts/warnings smsjes te sturen via bepaalde websites (smsdriver etc..) nu omdat we dit zelf willen doen hebben we hiervoor een Vodafone Mobile connect usb modempje aangekocht van Proximus.
Het monitorring pakket kan bij alerts /warnings ook executables afvuren. Adhv hiervan hadden we het pakettje Pagegate gevonden hiermee kunnen we gewoon smsen sturen maar er zit ook een .exe bij die vanuit de commandline berichten kan versturen, ideaal voor onze toepassing.

Het probleem zit hem echter in het instellen van PageGate we moeten een protocol opgeven, TAP SNNP, ... ik heb hiervoor naar Proximus gebeld maar ze zeggen me dat dit niet wordt ondersteund door Proximus via die usb modempjes enkel via 56K modems, maar in het datacenter ligt geen telefoonlijn die we kunnen gebruiken hiervoor ..

Omdat het me eigenllijk onwaarschijnllijk lijkt dat er nog geen mensen zijn die dit nog niet hebben geprobeerd zou ik willen weten of er al mensen zijn die zelf smsen uitsturen via proximus en met welk pakket / modem / instellingen ze dit doen.

Proximus heeft zelf een pakket dat ze bij die kaarten meeleveren en dat pakket moet toch ook op een of andere manier z'n berichten wegkrijgen via die modem..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SMS op europese GSM netwerken lopen gewoon via TAP.

Als je je GSM modem dusdanig kan configgen en aansturen dat ie dat aanlevert moet het gewoon werken, ongeacht welke telecom provider (afgezien van de SMS centrale die je moet opgeven).

Een andere mogelijkheid is dat je smssender van Microsoft probeert, deze doet ook aan commandline zenden.
http://www.microsoft.com/...b9041924a2&DisplayLang=en

GSM met IR verbinding werkt al, dus een USB GSM modem met correct geconfigureerde poort moet ook lukken dan.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2008 20:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device