Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel twijfel ik of ik wel beter af ben bij Belgacom, of dat ik mijn vaste telefonie ook zou onderbrengen bij Telenet, daar zij ook reeds onze internetaansluiting leveren, en we digitale TV ontvangen via INDI (enkel basispakket), deze werden onlangs overgenomen door Telenet, maar de overgang is nog niet rond.

Ik neem aan dat ze voor de digitale TV de digicorder nog zullen vervangen.

Momenteel bellen we via een Belgacom Classic Line (+ Happy Time promotie).

Daar Belgacom onlangs haar tarieven verhoogde, en ik zonet iets las omtrent promoties van Telenet (zgn. 'Shakes'), vroeg ik me toch af waar ik het beste af was, en of het dan een groot dan wel een zo goed als onmerkbaar verschil betrof.

Heeft er hier iemand een idee over ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

in de Shakes van Telenet zit het kabelabonnement niet mee inbegrepen, dus dat moet je er wel bij tellen.

Gold Shake van Telenet: Onbeperkt bellen (na 16uur) naar alle Europese vaste lijnen, Internet(12mbit,30gb/maand), TV voor 50euro, + 13,75euro(tvdistributie). 50zenders en 4hd zenders
(slechts 1discovery channel, voor de andere moet je bijbetalen)
Totaal: 63,75

Belgacom Pack Internet + TV + Telefonie(gratis na 17uur) naar alle vaste lijnen in Belgie., voor een eenmalige kost van 5euro kan je er een land naar keuze aan toe voegen(niet alle landen, maar de belangrijkste zijn wel beschikbaar), 12Mbit, 30Gb/maand en Norton Internet Security voor 60euro, geen tv distributie nodig, maar moet je indien je dat wenst Comfort View nog bijnemen om te kunnen opnemen en/of pauzeren(1,95/maand)
Zenders: meer dan 70, afhankelijk van regio en voorlopig ook nog 7 hd zenders gratis.
(waaronder alle discovery channels.)
Totaal: 61,95

Tarieven naar GSM:
Telenet: altijd 17cent/min + 12cent connectiekost
Belgacom:
*Piek: Base:20cent/min Mobistar: 12,7cent/min Proximus: 15,8cent/min
*Dal: Base:15/min Mobistar: 18cent/min Proximus: 10,8cent/in
*Connectiekost: 8cent

Connectiekost in acht genomen ben je dus bijna altijd goedkoper uit bij Belgacom

Beide providers rekenen 50euro activatiekost aan.

Conclusie: Telenet is een paar euro per maand duurder en op vlak van GSM tarieven scoren ze slechter.
(Prijsverschil blijft gelijk wanneer je beslist om geen vaste telefoon te nemen: Telenet Shake en Belgacom pack -10euro)

disclaimer: ik werk onrechtstreeks voor Belgacom