ATI Catalyst 8.11, geeft geen beeld bluray / PowerDVD

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Ik heb afgelopen weekend een AOPEN Bluray speler aangeschaft voor in de PC.

De PC is aangesloten via een ATi Radeon 3850 op een Samsung 173P TFT (geen HDCP) en via een 2e DVI/HDMI convertor naar een Sony W4500 40" LCD (wel HDCP)

Via extended desktop kan ik dus de bluray op de maximale resolutie afspelen.

De pc bevat de volgende onderdelen:

Processor: E8400, 3.0Ghz
Geheugen: 4GB DDR II
Moederbord: Gigabyte EP-DS3R rev. 2.1
HD: 74GB WD Raptor, 500GB WD GP
Grafisch: ATi Radeon 3850 (HDCP)

Software: Windows Vista Home Premum (32bit), Slysoft AnyDVD HD, PowerDVD 8.0, ATi Catalyst 8.11 drivers.

Als ik er een bluray in stop krijg ik alleen het menu te zien en het geluid wordt afgespeeld. Omdat er geen HDCP op mijn 17" aanwezig is zou je denken dat het uberhoudt niet werkt. Daar komt AnyDVD dus goed van pas.

Watch movies over digital display connection, without HDCP-compliant graphics card and without HDCP-compliant display.

Dus ben ik verder gaan zoeken en via google kwam ik erachter dat ATi Catalyst 8.6 inmiddels zijn we bij 8.11 problemen heeft met de overlay (wat dat ook mag zijn) en de oplossing was terug te keren naar 8.4. Dit heb ik geprobeerd en uiteraard werkt de bluray nu wel met de 8.4 driver!

Helaas is dit geen oplossing omdat ik graag 8.11 wil gebruiken. Met name omdat in 8.11 extended desktop wel goed werkt en omdat er uiteraard aan de performance is gesleuteld en er een hoop bugs zijn verholpen. Is er een betere oplossing?

• et36s
Blijkbaar is dit geen veelvoorkomend probleem? Ik heb vandaag een trialversie van Corel WinDVD Plus geprobeerd. Met helaas hetzelfde resultaat. Wel een menu en geluid, geen beeld.

Verwijderd

In 8.4 werkt extended desktop niet?? Nooit problemen mee gehad.
Heb je al geprobeerd om de Sony als primair beeldscherm in te stellen? Als dat niet werkt zou ik alleen de Sony aansluiten en je normale monitor afkoppelen. Het ligt waarschijnlijk toch aan de drivers, maar je kunt het altijd proberen...

• et36s
ATi drivers 8.12 zijn inmiddels uit net als een update voor Corel WinDVD 9.0 dit heeft voor mij het probleem verholpen.