[CSS/navbar] naam vergeten van Suckerfish* ;-)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
hallo,

ik had hier 1 a 2 weken geleden een topic gelezen over CSS menu's die uitklapten.

het had een naam, net zoals er bv Lightbox is maar er was iemand die zei dat het net NIET de bedoeling was met CSS om zoiets te maken. Ik ben nu op zoek naar dat script maar ik kan er echt niet opkomen.

Heb al enkele paginas terug gekeken hier in het forum maar helaas. Ik moet blind zijn ofzo :9~

weet iemand wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Suckerfish?

[ Voor 72% gewijzigd door H004 op 24-11-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Suckerfish suckt nogal. Je kunt met 5 regels jQuery (of elke andere gewenste library) hetzelfde bereiken. Basically is het gewoon een display:none/block van een <ul> element. Daar heb je geen compleet apart script van weet ik hoeveel KB voor nodig.

Als het gaat om CSS menu's, heb je helemaal geen script nodig. Enige nadeel is dat het niet in IE6 werkt, dus dan zul je moeten nagaan of dat acceptabel is.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Eh, alsof Suckerfish zoveel KB's aan Javascript is... Dan is een hele library juist overkill! Ik gebruik Son of Suckerfish enkel en alleen voor IE6 via een Conditional Comment. Daar is Suckerfish dan ook voor bedoelt. Rest van de browsers gebruiken dan enkel de CSS.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
_Thanatos_ schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:30:
Suckerfish suckt nogal. Je kunt met 5 regels jQuery (of elke andere gewenste library) hetzelfde bereiken. Basically is het gewoon een display:none/block van een <ul> element. Daar heb je geen compleet apart script van weet ik hoeveel KB voor nodig.

Als het gaat om CSS menu's, heb je helemaal geen script nodig. Enige nadeel is dat het niet in IE6 werkt, dus dan zul je moeten nagaan of dat acceptabel is.
Suckerfish ís een CSS uitklap-menu, juist zo opgebouwd dat je geen bit code teveel gebruikt. Enkel voor IE6 zit er een stukje javascript bij.

Persoonlijk vind ik suckerfish trouwens over de top. Waren we net allemaal van mening dat javascript niet geschikt is voor statische content, gaan we CSS gebruiken voor dynamische content. :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

_Thanatos_ schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:30:

Suckerfish = een (of eigenlijk HET) CSS menu, dus snap je opmerking niet helemaal :)

Tuurlijk kun je met een paar regels jQuery hetzelfde bereiken, maar dan werkt het niet meer zonder javascript (juist het voordeel van suckerfish dus)

Persoonlijk hoeft het van mij ook niet en gebruik dus vaak juist een suckerfish achtige opmaak met jQuery code. Zorg echter wel dat als je geen JS gebruikt, de menu's op z'n minst zichtbaar zijn (geen display:none in de CSS dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 25-11-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Inderdaad, het is suckerfish. Thanks mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Tuurlijk kun je met een paar regels jQuery hetzelfde bereiken, maar dan werkt het niet meer zonder javascript (juist het voordeel van suckerfish dus)
Suckerfish is geen magie hoor. Het is gewoon wat javascript voor IE6 toevoegen op wat elementen. Als je dat niet zelf in 10 minuten in elkaar draait, waarom ben je dan überhaupt met frontend-code bezig?

Niet om de flamen hoor.

Mijn punt is meer dat je niet voor ieder wissewasje de zoveelste library moet includen. In noemde expres jQuery, omdat daar veel meer dan dat ene effectje in zit. Daar doe je alles gewoon mee.

Dus, ALS je al een goeie JS library gebruikt, gebruik die er dan voor. Zo niet, kijk of het effectienter/handiger is om dat wel te doen. Als het antwoord daarop "nee" is, zou je kunnen overwegen om iets als suckerfish te gebruiken (of een van de 2389462 varianten).
Of gewoon een paar regels met onmouseover/onmouseout eventjes zelf schrijven.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 17:28
_Thanatos_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:49:
[...]
Als het antwoord daarop "nee" is, zou je kunnen overwegen om iets als suckerfish te gebruiken (of een van de 2389462 varianten).
Oftewel suckerfish (of een van de 2389462 varianten) is prima als je niet een hele library nodig hebt? 8)7
Suckerfish is toch 99% CSS? :?

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

_Thanatos_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:49:
[...]

Suckerfish is geen magie hoor. Het is gewoon wat javascript voor IE6 toevoegen op wat elementen. Als je dat niet zelf in 10 minuten in elkaar draait, waarom ben je dan überhaupt met frontend-code bezig?

Niet om de flamen hoor.

Mijn punt is meer dat je niet voor ieder wissewasje de zoveelste library moet includen. In noemde expres jQuery, omdat daar veel meer dan dat ene effectje in zit. Daar doe je alles gewoon mee.

Dus, ALS je al een goeie JS library gebruikt, gebruik die er dan voor. Zo niet, kijk of het effectienter/handiger is om dat wel te doen. Als het antwoord daarop "nee" is, zou je kunnen overwegen om iets als suckerfish te gebruiken (of een van de 2389462 varianten).
Of gewoon een paar regels met onmouseover/onmouseout eventjes zelf schrijven.
Waar heb jij het over? Suckerfish heeft niets te maken met libraries.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En nou weten we dat wel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1