Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP] start niet meer op. Blijft hangen bij system.log

Pagina: 1
Acties:

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo, na een stroomuitval start mijn computer niet meer op.

Ik was aan 't werk in windows toen de stroom weg viel. Tijdens het opstarten blijft ie op zwart scherm hangen. Wanneer ik opstart in veilige modus blijft ie hangen bij \Windows\System32\Config\System.log.

Hoe kan ik mijn computer weer aan de praat krijgen? Mijn harde schijf hangt nu aan een andere pc en ik kan system.log eventueel verwijderen of wijzigen. System.log is rond de 1100 byte groot maar er staat niets in.

Kan met 'r' via de windows cd-rom niet repairen want hij geeft aan dat er geen vaste schijven gevonden zijn.

Wie kan me helpen?

Groeten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stacey schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:26:
Hoe kan ik mijn computer weer aan de praat krijgen? Mijn harde schijf hangt nu aan een andere pc en ik kan system.log eventueel verwijderen of wijzigen. System.log is rond de 1100 byte groot maar er staat niets in.
System.log is een soort journaal (replay log) voor je SYSTEM registry hive.
Kan met 'r' via de windows cd-rom niet repairen want hij geeft aan dat er geen vaste schijven gevonden zijn.
Ik zou dan toch eerst zorgen dat je met de (sata) controllerdrivers voor je systeem bij de hand het nog een keer probeert.

Alternatief is dat je met BartPE een eigen rescue CD maakt met de betreffende drivers en vervolgens uit je Systeemherstel folders de laatste goede backup van je registry files terugzet.
Een procedure daarvoor kun je hier vinden:

How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Oké thnx! Waar vind ik die Sata-drivers? En hoe moet ik die bij de hand hebben, op cd of gewoon op de harde schijf?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stacey schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:32:
Oké thnx! Waar vind ik die Sata-drivers?
Bij de driver-sectie van je moederbordleverancier, of bij de maker van de chipset zelf.
Je moet dan in ieder geval wel de F6-drivers (textmode drivers) hebben.
En hoe moet ik die bij de hand hebben, op cd of gewoon op de harde schijf?
Op de HD gaat weinig zin hebben als je die juist niet kunt detecteren, of wel? :)
Floppy, of in de CD verwerken.
BartPE is dan nog makkelijker, daar zijn complete driverpacks voor beschikbaar.
Maar dat had je met een beetje uitzoekwerk ook wel via Google kunnen vinden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Mijn pc draaide altijd goed, maar plotdeling wil hij niet meer starten en blijft hangen op de system.log file.
Met ubcd (BartPE) heb ik geprobeerd het bestand te vervangen, maar dit is niet gelukt, waarschijnlijk omdat het een beschermd systeem bestand is. Wat nu ???

Verwijderd

Je kan ERD commander met ingebakke sata drivers proberen om een herstelpunt terug te zetten en dan kijken of hij het dan weer doet
Pagina: 1