Toon posts:

/Volumes/share & /Volumes/share-1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een Popcorn Hour A-110 in huis. Heb er direct een 1tb harde schijf in gezet, en vervolgens aan mijn netwerk gehangen hier thuis. De opzet is om de Popcorn Hour te gebruiken als een tussenstation tussen pc en beamer, waarbij uiteraard het voordeel is dat de PCH een aantal zeer nuttige outputmogelijkheden kent. Daarnaast wordt het algehele stroomverbruik lager, doordat mijn pc niet aan hoeft te staan om films te laten zien.

Ik gebruik sinds tijden Sabnzbd om van nieuwsgroepen dingen te downloaden. Sab wordt vanaf mijn pc aangestuurd en download alles naar de 'incomplete' folder op de PCH en geeft vervolgens instructies door waardoor alles ook weer wordt uitgepakt op de PCH. Dit werkte onder Windows bijzonder snel en doeltreffend, maar sinds ik een aantal weken geleden een iMac heb aangeschaft loopt het aanzienlijk minder soepel.

Ik zit met het probleem dat de PCH random een andere share-naam krijgt. Hoewel ik hem een statisch ip heb gegeven, kent hij in eerste instantie het path /Volumes/share, vervolgens /Volumes/share-1, /Volumes/share-2 et cetera. Bijzonder vervelend, aangezien ik in Sabnzbd wel moet aangeven naar welk path gedownload moet worden. Stel dat sab staat ingesteld op een 'vorige' share, dan wordt er wel gewoon gedownload. In finder kan ik dan enkel de data in de 'nieuwe' share vinden, boot ik terminal dan kan ik alle data in alle verschillende shares zien. Kan vervolgens wel zaken kopiëren naar de op dat moment actuele share, maar dit is bijzonder omslachtig.

De vraag is dus: hoe krijg ik het voor elkaar om de PCH gewoon op /Volumes/share te laten, zoals in eerste instantie het geval was? Wellicht dat ik iets gigantisch over het hoofd zie, maar zolang ben ik nog niet overgestapt..

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 19:34

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb ook een A-110, maar herken jouw probleem niet. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met shares die via een (brakke) WiFi verbinding benaderd werden (MacBook Pro <-> A110). Na wat zaken fixed te hebben gezet in mijn wifi accesspoints was dat verdwenen. Volgens mij is de A110 niet al te stabiel als het op zaken als connectivity aan komt. Gelukkig maakt het apparaat het op andere fronten meer dan goed :)
Let ook eens op wat er gebeurt als de A110 in sleep mode gaat. Dan wil mijn windows share ook wel eens disconnecten. Maar na een dubbelklik komt tie wel vaak weer terug.

Je kan als alternatief ook de nzb downloader van de A110 gebruiken. Misschien niet zo fancy, maar het werkt wel.

[ Voor 16% gewijzigd door BlaTieBla op 24-11-2008 20:56 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Heb de PCH wired aangesloten, dus aan brakke wifi-accesspoints kan het helaas niet liggen. Daarnaast zou het inderdaad een optie zijn om nzbget op de PCH te gebruiken in plaats van Sabnzbd, maar aangezien de PCH aangesloten is op de beamer zou het onpraktisch zijn om constant deze interface te gebruiken (omdat ik dan constant de beamer aan moet zetten om de status te bekijken).

Wellicht een shot in the dark, maar is het mogelijk de PCH te bekijken vanaf de mac - vanuit een soort multi-desktop achtig-window? Dat zou bovenstaand probleem kunnen ondervangen. Hoewel ik er toch van uit ga dat ik het share-path op wat voor manier dan ook statisch moet kunnen maken, ook aangezien ik deze problemen niet had onder XP..

• tonyisgaaf
  • Niet online
Blijkbaar is er een applicatie die gewoon zonder te checken of een Volume gemount is (waarschijnlijk sabnzbd) gaat schrijven naar een map genaamd /Volumes/share/[whatever]. Onder MacOSX is een schijf niets anders dan een map met toegewezen device, onder /Volumes/.
Als een programma dus gewoon gaat schrijven naar een map /Volumes/share/[whatever], kan de situatie ontstaan dat er dus rechtstreeks naar een map /Volumes/share wordt geschreven. Bij het mounten van een schijf met dezelfde naam als een reeds bestaand map in /Volumes/ wordt er een nummer aan toegevoegd.

De bestanden die je in de Terminal dus wel kunt vinden onder /Volumes/share en niet via de Finder op je externe schijf staan dus ook daadwerkelijk lokaal op je PC.

Als ik jou was zou ik deze mappen in /Volumes/ even kopiëren naar je Desktop o.i.d. (oftewel een backup maken), dit zonder dat je externe schijf gemount is. Vervolgens onder /Volumes/ de mappen verwijderen.

Terminal:
code:
1
2
3
cd /Volumes
sudo cp -rf share* ~/Desktop/
sudo rm -rf share*

Je kan natuurlijk ook een move i.p.v. copy doen, maar ik vind zelf copy altijd iets betrouwbaarder. Je verliest met copy alleen wel je originele datums.

Om dit in de toekomst te voorkomen moet je denk ik niet sabnzbd draaien zonder de gemounte schijf.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
Briljant. Had geen idee dat onder /Volumes ook lokale maps konden staan, weer iets geleerd.

Heel erg bedankt!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 04-02 19:34

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:03:
[...]
Daarnaast zou het inderdaad een optie zijn om nzbget op de PCH te gebruiken in plaats van Sabnzbd, maar aangezien de PCH aangesloten is op de beamer zou het onpraktisch zijn om constant deze interface te gebruiken (omdat ik dan constant de beamer aan moet zetten om de status te bekijken).
[...]
Je kan de PCH (nzb) interface ook per webbrowser checken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1