Aanschaf Home Cinema: advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Na de aanschaf van een Full HD Panasonic 32 inch LZD80F LCD televisie eind augustus, vond ik toch dat er nog iets ontbrak. ;) Geluid en beeld zijn nu simpelweg totaal uit balans, en ik vind het tijd geworden dat recht te trekken.

Wat ik wens:
Een geluidsopstelling (receiver en speakers, los dan wel als set), bij voorkeur een 5.1 kanaals. Mijn PS3 zal dienst doen als DVD en BluRay speler. Om optimaal te profiteren van hetgeen deze levert heeft de receiver bij voorkeur een HDMI-ingang (en vanzelfsprekend een uitgang naar de TV). Met het oog op de toekomst (eventuele aanschaf van een HDD recorder en/of digitale televisie) heb ik het liefst 3 HDMI ingangen, om uitbreiden zo toe te staan.

Na enig inlezen (hier en elders) en oriënteren hebben de volgende sets reeds de revue gepasseerd:

Panasonic PT160: 5.1, zeer betaalbaar, maar ogenschijnlijk geen HDMI
Panasonic PT460: 5.1, 3 keer zoveel vermogen als de vorige, ook HDMI (kan alleen niet ontdekken hoeveel of zowel in als uit)
Panasonic PT560: lijkt identiek aan de 460, behalve dat de front speakers torenmodel zijn; iPod connectivity heb ik geen behoefte aan
Algemeen voordeel bij Panasonic zou zijn de VIERA Link om slechts 1 afstandsbediening te gebruiken i.c.m. de TV, is echter geen heet hangijzer. Ik lees ook over flinke ruis :( in Panasonic speakers, iemand die daar meer over weet?

Sony DAV DZ30: zelfde als PT160, geen HDMI dus
Sony DAV DZ260: wel HDMI uit, maar niet in
Sony SS en SF-1300: 5.1, 3 HDMI in, 1 uit

Samsung HT-Z212 en 310: weer hetzelfde, wel HDMI uit, maar niet in

Onkyo S5105: 3 HDMI in en 1 uit; ik lees echter dat deze niks ‘doet’ met het HDMI signaal wat betreft geluid. Moet ik daaruit opmaken dat ik dan nog steeds geen TrueHD audio heb?

Verder: de algemene tendens schijnt te zijn dat dit soort kant-en-klare setjes heel wat lijken, maar niet opwegen tegen een samengestelde set van kwaliteitsmateriaal. Is de Onkyo daarop een uitzondering (lees veel goeds over het merk)? Ben er inmiddels wel achter dat een samengestelde set me meer gaat kosten dan zo’n ‘luie’, zelfs al bespaar ik dan op de overbodige, maar inbegrepen, DVD spelers.
Wellicht ook nuttig om te vermelden dat ik geen audiofiel ben, de installatie bestemd is voor een relatief wellicht kleine ruimte (studentenkamer) en ik het budget eigenlijk niet hoger wil stellen dan zo’n € 350,-.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Je kunt dit eventueel ook bespreken in deze thread, waar de Sony HT-SS1300 en Onkyo S5105 al besproken worden.
Patriek in "Digitale surround reciever + 5.1 speakers"

Als je perse audio+video over HDMI wilt, dan lijkt me tussen die twee de Sony iig de keuze. Natuurlijk ook de beste gok icm je PS3 (wordt door veel PS3 eigenaars gecombineerd).

[ Voor 36% gewijzigd door Patriek op 24-11-2008 17:42 ]

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Patriek schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:39:
Je kunt dit eventueel ook bespreken in deze thread, waar de Sony HT-SS1300 en Onkyo S5105 al besproken worden.
Patriek in "Digitale surround reciever + 5.1 speakers"

Als je perse audio+video over HDMI wilt, dan lijkt me tussen die twee de Sony iig de keuze. Natuurlijk ook de beste gok icm je PS3 (wordt door veel PS3 eigenaars gecombineerd).
Had het topic inderdaad gezien, wilde het jouwe niet vervuilen met alle alternatieven die ik nog voor ogen heb gehad. ;) Toch bedankt voor de gastvrijheid.