90° kantelbaar? "Samsung kondigt ..."

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik las zojuist nieuws: Samsung kondigt energiezuinige Syncmaster-monitor aan en heb daarbij een kleine opmerking. Het gaat dan om het volgende stuk:
De nieuwe monitor is 80mm in hoogte verstelbaar, kan worden voorzien van een Vesa-bevestiging en is negentig graden kantelbaar.
Ik weet dat de termen die worden gebruikt bij het aanduiden van de functies soms onduidelijk is en moeilijk te formuleren is, maar wellicht kan ik een suggestie geven. "Negentig graden kantelbaar" kan tot verwarring leiden. Als het goed is wordt hier de "pivot" functie bedoeld, maar ik weet ook uit ervaring dat niet iedereen dat weet wat de term "pivot" inhoudt, daarbij zou je wellicht het als volgt (in het kort) kunnen omschrijven zodat de functie wat duidelijker wordt, bijv:
De nieuwe monitor is 80mm in hoogte verstelbaar, kan worden voorzien van een Vesa-bevestiging en is negentig graden kantelbaar waardoor het scherm in portret stand staat.
Wellicht weten enkele dan niet wat portret modus is, maar ik denk wel dat hierdoor meer duidelijkheid is over de functie. Ik denk namelijk dat "portret" ("staand") en "landschap" ("liggend") toch wel redelijk bekende termen zijn toch?

Mochten jullie denken dat dit het nog verwarrender maakt, laat het dan maar achterwege. ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mee eens. Bij kantelbaar denk ik eerder aan het naar voren en achter kantelen om loodrecht op het scherm te kunnen kijken als je bv. schuin naar beneden kijkt.

Waarom er niet van maken dat het scherm een kwartslag draaibaar is zodat het in de portretstand komt te staan? Duidelijker dan geneuzel met graden en er is niemand die het naar voren en achter kantelen draaien noemt, dus daar kan het niet mee verward worden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou pivot gebruiken en evenuteel 90 graden draaibaar om uitleg te geven.

LinkedIn WoT Cash Converter

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb de zin aangepast om het wat duidelijker te maken. Is inderdaad de pivot-functie.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Prima verbetering. :)