Ik zit met het volgende probleem en ik kom er niet meer uit.
Ik heb twee tabellen namelijk
tblorder en tblorderpaymant
Ik de tblorder zit bijvoorbeeld het record
norderid = 1
en in tblorderpayment ziten de records
norderpaymentid 1
norderid 1
en
norderpayment 2
norderid1
Het kan dus voorkomen dat een order betaald gaat worden en dat het mislukt en dat ze opnieuw gaan betalen. We willen dan graag alles in een log hebben dus het oude record blijft bestaan.
Nu had ik eerst een view gemaakt waarin ik het laatste norderpaymentid ophaalde in een vworder waar dus de link stond.
MySQL vind een subquery in een view niet tof dus dit ging niet werken.
Ik heb nog wel een vworder waar ook klant gegevens en meer order gegevens in zitten dus die gbruik ik nog wel.
Nu zou ik toch graag in één query de orderpayment2 record willen ophalen (hierin staat alles vermeld, status van betalen en manier etc...
Hoe kan ik dit nu het beste doen in één query?
Ik had dus subselects in een view en vervolgens die view joinen met tblorderpayment maar dit is gewoon te traag geworden... wat is een andere wellicht betere manier
Ik heb twee tabellen namelijk
tblorder en tblorderpaymant
Ik de tblorder zit bijvoorbeeld het record
norderid = 1
en in tblorderpayment ziten de records
norderpaymentid 1
norderid 1
en
norderpayment 2
norderid1
Het kan dus voorkomen dat een order betaald gaat worden en dat het mislukt en dat ze opnieuw gaan betalen. We willen dan graag alles in een log hebben dus het oude record blijft bestaan.
Nu had ik eerst een view gemaakt waarin ik het laatste norderpaymentid ophaalde in een vworder waar dus de link stond.
MySQL vind een subquery in een view niet tof dus dit ging niet werken.
Ik heb nog wel een vworder waar ook klant gegevens en meer order gegevens in zitten dus die gbruik ik nog wel.
Nu zou ik toch graag in één query de orderpayment2 record willen ophalen (hierin staat alles vermeld, status van betalen en manier etc...
Hoe kan ik dit nu het beste doen in één query?
Ik had dus subselects in een view en vervolgens die view joinen met tblorderpayment maar dit is gewoon te traag geworden... wat is een andere wellicht betere manier