Toon posts:

Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn pentium 2 266 windows installeer krijg ik bij de eerste keer opstarten een melding dat er iets met dos is en het stuurprogramma display.

Verder doet mijn cd-rom het dan niet meer(hij word wel herkend in de bios en bij opstarten) en bij apparaatbeheer staan de volgende dingen met een uitroepteken :

primaire ide controller (dubbele fifo) , niet aanwezig , werkt niet goed of niet alle stuurprogramma's geinstalleerd. dit geld ook voor de secundaire .

Verder staat bij systeem prestaties : Display in config.sys vereist de Ms-dos compatibilieteitsmodus. En wisseling van compatibilieteitsmodus verlaagt de algehele systeemprestaties

Heeft iemand een idee waar dit over gaat , ik niet ;( en ik word er gek van.

thnx

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik heb ook zoiets gehad, bij mij was het een virus wat daarvoor zorgde. dus probeer ff een virusscanner.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

gewoon ff windows opnieuw installeren..

als ik dit zo hoor klinkt het als een brak geworden windows install..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oude pentium 166 mhz, na een upgrade van 16 naar 32 mb ram en een nieuwe videokaart kreeg ik dezelfde fouten als jouw met dat fifo gedoe en zo, ik ben 4 maanden met dat probleem blijven rondlopen, windows wel tig keer geinstalled en niks hielp, tot ik het heldere idee kreeg dat het ook aan het geheugen kon liggen aangezien ik sindsdien registerfouten kreeg.

Nou toen hebben we het geheugen vervangen en ja hoor hij deed het weer perfect |:(

Verwijderd

Topicstarter
Het is ieder geval geen windows , want dat heb ik al 800 keer opnieuw erop gezet.Hij zit gewoon er vaag te doen , als ik de cdrom drivers installeer zegt hij dat het exe bestand niet goed is of in gebruik van een andere applicatie.

Ik word er gek van :(