Computers in netwerk om 1800u automatisch afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik wil graag een manier hebben om (bij voorkeur per script) ervoor te zorgen dat alle computers binnen mijn domein om 18.00uur worden afgesloten, ongeacht of er iemand is ingelogd of niet. Ik gebruik Windows 2003 server binnen mijn domein, en de clientcomputers draaien Windows XP. Ik heb gezocht naar mogelijkheden op dit gebied, maar geen enkele tool lijkt de mogelijkheid tot scripting te bieden: ik wil bijvoorbeeld tijdens de start van een PC dat er tegen hem wordt verteld dat hij om 18.00uur weer moet afsluiten.

Ik wil bij voorkeur geen GUI, omdat dat een stuk minder makkelijk te implementeren is. Ik heb al gekeken naar Shutdown.exe (Windows) en PSShutDown (Microsoft PSTools), maar daar kan ik geen parameter vinden die steevast 18.00uur laat vastleggen. Ik ben wel zo ver dat je kunt vertellen 'Na [X] uur', maar nog niet zover dat je kunt vertellen 'om 18.00 uur'.

De meeste (commerciële) tools bieden wel een soort van oplossing, maar dan alleen op basis van een GUI en vaak ook nog per-pc. Liefst zou ik een script willen hebben. In dat geval zet ik namelijk een keer de executable in een algemeen toegankelijke map en definieer ik per GPO het script. Op die manier worden dan alle PC's binnen de focus van het GPO afgesloten. Weet iemand hier een geschikt tooltje voor?

Gratis of betaald maakt me niet zoveel uit, zolang er in dat laatste geval maar een probeerversie is.

PS> Wat is trouwens het verschil tussen PSShutdown en Shutdown? :+ Ik kan geen verschil ontdekken tov de parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Kun je het script niet in de taakplanner zetten? Wordt er trouwens nooit overgewerkt bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 21:07
je kan in een group policy instellen dat de gebruikers na een bepaalde tijd moeten uitloggen moet je alleen wel op alle gebruikers met de hand instellen wat hun toegestane login tijd is. Waar het precies zit moet ik straks even kijken voor je, kan op dit moment niet bij me server..

*edit*
en volgens mij zag ik er ook tussen staan dat je dan de client kon laten afsluiten weten het niet zeker :P

[ Voor 17% gewijzigd door Magnetronkip op 24-11-2008 16:37 ]

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Kun je er niet gewoon een geplande taak van maken met de standaard windows taakplanner?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:21
Task Scheduler icm shutdown.exe ?

EDIT: Dus.... :P

[ Voor 23% gewijzigd door The Realone op 24-11-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, spuit 13, maar Task Scheduler.

Anyway, weet je zeker dat je dit wilt doen? Wat als iemand een opdracht heeft lopen die een lange bewerking moet uitvoeren, of zoals gezegd moet overwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:12
LoL.. ik heb net 3 uur aan een document gewerkt.
Maar ik als user vergeet wel eens de save knop in te drukken. nu wordt ineens mijn PC afgesloten 8)7

Niet echt handig.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Heheh... Neej. In dit geval wordt er niet overgewertk. Gaat om de computers in het leerlingendomein van een school... Ooit een leerling Basisonderwijs gezien die wil overwerken?? De school heeft bovendien al vast staan dat men moet uitloggen. Alleen die uilen vergeten dan in 90% van de gevallen de sysjes uit te schakelen... Dus het gaat hier veelal om stroombeheer. Moet ik toch toegeven dat ik niet aan de Task scheduler heb gedacht. Is dat ding in XP ook nog steeds aanwezig (scheduled Tasks/Gepalnde Taken)? Eerlijk gezegd heb ik het ding in XP nog niet gezien, maar dat kan duden op behoefte aan een bril... B) Let wel dat het hier dus duidelijk NIET om de leraren-/directiecomputers gaat; die zitten in een heel ander domein. Is er ook een manier om 250+ computers in één keer van deze taak te voorzien? Ik begrijp dus (dat wist ik al) dat je tegen de scheduler kunt zeggen: voer om 18.00uur een
code:
1
shutdown -t 0 -f -s
uit (of welke parameters ik er dan ook wil hebben), maar is er een manier om deze taak gelijk door de strot van 250+ computers heen te douwen? Ik heb niet zoveel zin om handmatig 250+ computers op de hoogte te brengen van deze taak... Maar dat kan aan mij liggen.

@Magnetronkip: jap, dat wist ik al... Alleen ZIJN de meeste mensen al uitgelogd; het gaat puur en alleen om de shutdown... Een remote Wake-up hebben we al, btw...

[ Voor 6% gewijzigd door csteelooper op 24-11-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier is ruim genoeg over te vinden, en met een beetje inzet best een eigen script/service voor te maken.
En in het ranzigste geval gooi je gewoon shutdown.exe in je scheduled tasks.

Ook een melding 's ochtends is geen probleem. Hetzij via de windows legal notice caption, hetzij via een popup van je loginscript.

Met een beetje nadenken en googlen moet je hier best uitkomen (en verder is het gepland downbrengen van een werkstation nou niet bepaald NT).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.