• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Een vervelende bug (?) in Adobe Indesign: wanneer je tekst (met volledig gedefinieerde alineastijl) kopieert en weer plakt, is Indesign onderweg de alineastijl kwijtgeraakt.

Iemand een idee hoe dit komt? Kwestie van fontsoort (TrueType / OpenType / Type 1)?
  • Indesign CS2
  • Windows Xp
  • Allerlei fonttypes door elkaar
Maffe bug?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Plak je de tekst in hetzelfde document (of een ander document waar een alineastijl met dezelfde naam is gedefinieerd)? Omvat de selectie de hele alinea?

Staat er bij de voorkeuren niet iets van AICB of PDF formaat wat je aan- of juist uit moet vinken? Oh nee, dat was bij Illustrator... wacht even... bij Indesign zou het misschien kunnen zijn dat je 'Prefer PDF when pasting' i.c.m. 'Copy PDF to clipboard' en bij 'When Pasting Text': 'Text Only' hebt aan staan.

Kijk eerst even of voor het omsluitende kader een eigen kaderstijl gedefinieerd is met 'nested styles' die een bepaalde alineastijl aangeven voor de inhoud.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
benoni schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:33:
Plak je de tekst in hetzelfde document (of een ander document waar een alineastijl met dezelfde naam is gedefinieerd)? Omvat de selectie de hele alinea?

Staat er bij de voorkeuren niet iets van AICB of PDF formaat wat je aan- of juist uit moet vinken? Oh nee, dat was bij Illustrator... wacht even... bij Indesign zou het misschien kunnen zijn dat je 'Prefer PDF when pasting' i.c.m. 'Copy PDF to clipboard' en bij 'When Pasting Text': 'Text Only' hebt aan staan.

Kijk eerst even of voor het omsluitende kader een eigen kaderstijl gedefinieerd is met 'nested styles' die een bepaalde alineastijl aangeven voor de inhoud.
Ja het is nota bene in hetzelfde document.

Het zou inderdaad een kaderstijl kunnen zijn ja, het is een niet door mij aangmaakt document. ;)

Thanx voor de hints. Ik zoek het uit.

Het gekke is dat de basis tekststijl al gedefinieerd is, en er nergens Times New Roman inzit, dat gebruik ik nooit en zit ook in geen enkele stijl... :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Hmm, dit heb ik ook een keer gehad. Times New Roman kwam tevoorschijn, terwijl er niets met dit font gedefinieerd was. Al een tijd niet meer gezien, maar volgens mij zat het toen op de een of andere manier in het document. Je kan proberen het via exporteren als Indesign Interleave en weer openen om dit kwijt te raken.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Savantas schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:51:
Hmm, dit heb ik ook een keer gehad. Times New Roman kwam tevoorschijn, terwijl er niets met dit font gedefinieerd was. Al een tijd niet meer gezien, maar volgens mij zat het toen op de een of andere manier in het document. Je kan proberen het via exporteren als Indesign Interleave en weer openen om dit kwijt te raken.
Ik heb 't ook alleen maar op 't werk. (WinXP), thuis op de Mac niet..

Het is best irritant. Ik heb alle (alinea-, tekst- en kader-)stijlen nagelopen; die zijn allemaal vanaf de 'basisalinea'-stijl aangemaakt, maar ik ben bang dat ergens iemand een vinkje heeft gezet waar hij niet moest, het document komt niet van mij. Ik heb het overigens wel eens vaker gehad.