Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Aangezien ik een vaste beamer wil installeren die zowel het beeld van een laptop via een VGA uitgang moet kunnen projecteren, als het beeld van een dvd speler zit ik een beetje te dubben over hoe dit aan te sluiten op de beamer.

Aangezien de afstand tussen bron en beamer vrij groot is (+/- 25 meter) wil ik het liefst maar 1 kabel naar de beamer trekken. De dvd-speler en de laptop input zitten vrij dicht bij elkaar.

Mijn idee was eigenlijk om de kabel van de beamer naar een switch te trekken (liefst een component switch in verband met de kwaliteit?) en daarop de twee apparaten aan te sluiten. Maar nu betwijfel ik hoe compatibel dit met elkaar is aangezien het vga en video signaal met elkaar verschillen.

Hoe kan ik dit het beste verwezenlijken?
Mijn voorkeur gaat uit naar een set-up met een switch voor de input naar de beamer in verband met de afstand (liefst 1 kabel) en de bedienbaarheid (gebruik liever niet de afstandbediening voor input keuze).

Verwijderd

Er zijn switches die verschillende input signalen ondersteunen.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Een laptop heeft vaak alleen een VGA aansluiting, en geen component video zoals je dat noemt.
Een dvd-speler zal vaak een Composiet of Scart aansluiting hebben.
Die twee signaaltypes zijn dus niet erg compatible.

Wat een mooiere oplossing zou zijn is als uw laptop een hdmi aansluiting heeft, en de dvd-speler ook.
Maar dan heb je het over zeer recente hardware.

Een voordeel van het gebruik van twee kabels is dat je de bron op de beamer zelf (met afstandbediening) kunt selecteren.
Kwa kosten hoef je het niet te laten; zowel een lange VGA kabel als een kabel vanaf de dvd-speler zijn niet zo duur.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com