Webwinkel reageert niet, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Ik ben al meer dan 2 maanden mijn navigatie radio kwijt voor reparatie bij de webwinkel, LeMagasin.

Ik had deze radio van iemand gekocht en na 2 weken stopte hij met spelen. Er zit garantie op en heb dus contact gezocht met de webwinkel (daar kwam hij vandaan). Na veel heen en weer gemail kon ik hem opsturen.

Na een maand helemaal niks gehoord te hebben had ik een mail gestuurd en kreeg na 3 dagen een mailtje terug dat hij op "speciefieke onderdelen" zat te wachten.

Na 2 weken weer meerdere malen gemail, en kreeg dus helemaal niks meer beantwoord.

aangezien die winkel geen telefoonnummer heeft (alleen maar een skype nummer dat altijd offline is) heb ik een aangetekende brief verstuurd met daarin het vriendelijke verzoek de gerepareerde radio retour te sturen of een nieuwe.

De volgende dag nog kreeg ik een mailtje, dat hij net terug was uit china om onderdelen te halen en hij hem diezelfde avond nog zou repareren en opsturen..... (eerst zit hij er dus op te wachten en dan heeft hij ze gehaald in china...... sure!) Dit was dus 2 weken terug....

Ik heb hem weer gemail en krijg wederom geen antwoord.

Zit dus een beetje met de handen in het haar, wat kan ik nu nog verder doen?

Hoop dat jullie mede-tweakers nog wat manieren weten om mijn radio terug te krijgen.

Alvast bedankt!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

beany

Meeheheheheh

dat hij net terug was uit china om onderdelen te halen
:D :D

Ok, je hebt dus al een aangetekende brief gestuurd. Heb je in die aangetekende brief ook een termijn gesteld?

Als je geen termijn hebt gesteld, zul je nog even een paar weken moeten wachten om de winkel de tijd te geven(zo werkt dat nou eenmaal). Als je dan nog geen reactie hebt gehad: nog een aangetekende brief maar nu met een termijn erin(termijn van 2 weken is redelijk).

Als dat allemaal niet werkt kan je je rechtsbijstand inschakelen. Als je die niet hebt, of die willen de zaak niet aannemen, zit er niks anders op dan zelf een advocaat te gaan inschakelen. Daar zitten kosten aan en de vraag is of dat het waard is. Misschien moet je je verlies slikken.

edit: overigens: om de kosten van een aangetekende brief te voorkomen kan je hem ook faxen. Heeft dezelfde juridische waarde als een aangetekende brief.

[ Voor 9% gewijzigd door beany op 24-11-2008 13:27 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Cyrus-The-Virus
Ik had in de brief inderdaad een termijn gesteld, reageren binnen 2 dagen en gerepareerd product of nieuw product in 2 weken terug.

Reageren binnen 2 dagen is hem gelukt, het retour sturen dus niet.

Faxen zou kunnen, maar de fax zal hij wel in zijn email krijgen en die leest hij dus niet.....

de radio is 400 euro, dus een advocaat zal het een duur radiotje maken, maar het gaat mij om het principe, ik vind het ronduit onbeschoft. hij heeft dus nu en 400 euro en de radio.... zo kan iedereen wel zaken gaan doen als je er mee weg komt.

• beany

beany

Meeheheheheh

Welkom in de wondere wereld van het consumentenrecht: recht hebben en recht krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen, helaas.

Een rechtsbijstand pakt zaken van 400 euro normaliter wel op. Moet je natuurlijk wel een rechtsbijstandverzekering hebben.

Dat adres, is dat een woonhuis adres, of is het een winkel? Anders zou je een keer langs kunnen gaan. Met google maps kan je redelijk inschatten of een adres een woongebied of een winkel gebied is.

[ Voor 41% gewijzigd door beany op 24-11-2008 13:47 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Wat je ook kan doen om een telefoonnummer te vinden is op de site van de SIDN de registratiegegevens van het domein te zoeken.

• Cyrus-The-Virus
Bij SIDN staat inderdaad een nummer, heb gelijk gebeld, maar wonder boven wonder wordt er natuurlijk niet opgenomen.

Het lijkt een woonhuis op een bedrijven terrein, dus het is een optie om daar eens een bezoekje te brengen.

Een rechtsbijstand verzekering heb ik helaas niet. Kan er wel een afsluiten, maar kan je dan direct al een zaak beginnen?

• beany

beany

Meeheheheheh

Cyrus-The-Virus schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:15:
Een rechtsbijstand verzekering heb ik helaas niet. Kan er wel een afsluiten, maar kan je dan direct al een zaak beginnen?
Nee. Het verschild per verzekeringsmaatschappij, maar het kan maar zo zijn dat zaken die tot 3 maanden na afsluiting van de verzekering zijn begonnen niet onder de dekking vallen.

Dit om te voorkomen dat zo'n verzekering pas wordt afgesloten op het moment dat zo'n verzekering nodig is.

Ze zijn niet duur, en wel handig om zo'n verzekering te hebben... voor in de toekomst mocht je weer een geschil hebben ;)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kunt voor gratis advies vaak wel terrecht bij zo'n rechtbijstand kantoor.
of de got-huiskamer knoploeg mee nemen
overigens kun je vaak bij je eigen bank ook terrecht met dit soort geschillen, deze kunnen voor interresante prijs jou een advocaat voordragen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Cyrus-The-Virus
Mn ouder hebben ook zon verzekering, zal eens even vragen of dit ook voor de kinderen is.

Met een knokploeg langs is ook wel een idee, maar denk niet dat de radio dan nog gefixed kan worden ;)

in ieder geval hartelijkd ank voor alle tips. heeft me zeker verder geholpen!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou ook langsgaan, dat maakt wat meer indruk (zonder knokploeg dan ;) ).

Mocht je het adres kunnen vinden en hij dan niet per ongeluk weer in China is om onderdelen te halen :+

Verwijderd

Hallo,
Ik ben nieuw hier en las bovenstaand verhaal
Dit is mij ook gebeurt en ik ben al sinds kerst december 2008 bezig met hen.
Mijn Ippec radio met GPS deed na een paar weken niet goed meer.
Hij wilde geen dvd/cd's meer inladen.
Na vele mailtjes en een aangetekende brief die niet werd aangenomen en dus terug gestuurd werd en geen gehoor te hebben gekregen, ben ik op internet gaan zoeken naar de eigenaar.
En gevonden waar hij werkt.
Naar het bedrijf gebeld en ik kreeg hem aan de telefoon.
Hij vertelde mij, dat hij de internetwinkel verkocht heeft in januari.
Hij heeft kontakt opgenomen met de winkel en ik kreeg een mail van Lemagasin, dat ik de radio maar moest opsturen.
Dat gedaan en mail ontvangen, dat er gerepareerd moest worden en dat dit 67.50 euro zou gaan kosten.
Ben daar maar mee akkoord gegaan.(Hopende dat de radio dan goed zou zijn.)
Radio na een aantal weken terug, maar deed nog hetzelfde.
Sindsdien geen kontakt meer kunnen krijgen via mail.
De vorige eigenaar zegt, dat er zich niet meer mee kan bemoeien, omdat hij de zaak verkocht heeft.
Dit is nog maar een kleine "Story", want als ik alles wil opschrijven ben ik nog wel even bezig.
Zijn er mensen die dit ook is overkomen?
Ik weet eigen lijk niet meer wat ik nog kan doen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
in gebreke stellen, dat geld terug eisen en garantie niet via winkel maar rechtstreeks met fabrikant regelen?
(doe je toch steeds als winkel dicht gaat tijdens garantie-periode)

btw: wel een wat oude kick ...

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 29-06-2009 00:40 ]

Pagina: 1