Kan dat met Knoppix?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• peter248|IA
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
In een "niet zo slimme actie" heb ik onder Windows de domeinnaam op mijn laptop uitgevinkt en daarvoor in de plaats de werkgroep aangevinkt en die ingevuld. Tja, daarna komt de melding om de laptop opnieuw op te starten. Ik krijg dan wel een inlogscherm maar kan daar alleen een naam en wachtwoord invullen. En alle mogelijke combinaties werken niet meer...

Iemand nog tips hoe dit op te lossen zonder direct naar de helpdesk te gaan?

Of is het misschien op te lossen met een Knoppix cd? Kan ik bijvoorbeeld de configuratiebestanden van windows benaderen via Knoppix om ze dan te wijzigen? Zijn zulke configuratiebestanden überhaupt leesbaar?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Druk eens een aantal keer op CTRL+ALT+DEL (3x geloof ik), hierna krijg je een ander inlogscherm (XP), je kan hier bijv '\\LAPTOPNAAM\LOGINNAAM invullen, of \\DOMEINNAAM\LOGINNAAM, net wat van toepassing is...

Wat ook vaak wil helpen is inloggen als "Administrator", als je een extra account hebt aangemaakt, het kan ook zijn dat je altijd al Administrator was, maar dat zie je dan vanzelf...

Met Vista kan je kiezen voor "ander account", bij het inlogscherm... Ik denk zelf dat de invoer niet helemaal goed is, en dat hij misschien nog steeds op een domein ingesteld staat.

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 24-11-2008 13:08 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Dubbelpost met Domeinnaam gewijzigd / niet meer inloggen?

Dit is niet de bedoeling, 1 topic per onderwerp is voldoende :)

(Je kan nu niet meer met een domein account inloggen, naar de helpdesk dus. Tenzij je een local administrator account hebt en een domain admin account om je laptop weer in het domein te hangen)

[ Voor 39% gewijzigd door zomertje op 24-11-2008 13:30 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.