Zijn er ook "standaard" heatpipes te koop?

Pagina: 1
Acties:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 20:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb een printplaat met een aantal torren die gigantisch heet worden. Deze torren moeten gekoeld worden door een (enorm) koelblok, alleen hiervoor is niet de ruimte op de prinplaat. Ik zat er aan te denken om de warmte via heatpipes te transporteren, zeg 10cm "verderop" waar wel ruimte is voor een (enorm) koelblok.

Zijn er ook standaard heatpipes op de markt? En waar zou ik die vandaan kunnen halen? Ik heb wel een site gevonden die ze custom voor je maakt, maar da's uiteraard nogal prijzig... Ik ben gewoon op zoek naar standaard heatpipes van 10/15 cm die gemaakt worden in massaproductie...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Geen idee, zijn er geen dunne koperpijpjes waarmee het zou lukken?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan moet je alnog de middelen hebben om ze vacuum te kunnen trekken en eventueel een soort van wieksysteem in bouwen als de heatpipes niet de juiste richting op gaan.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

In dit forum had iemand dacht ik van een oude koeler de heatpipes gedemonteerd, volgens mij was dat iemand met een complete kast bestaande uit koelblokken.

Smiling as the shit comes down...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topic neigt meer naar TCA, dus even verplaatst.
(wat heeft het met modding te maken als je juist een standaard oplossing zoekt ;) )

Ik denk dat ze slecht verkrijgbaar zijn. Leuke koeler zoals een VGA koeler opzoeken (die hebben vaak los bijgeleverde heatpipes) en daarvan de heatpipes gebruiken is denk ik een beter idee. Ze zijn ook nog enigzins buigbaar, koper is vrij zacht :)

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 17:34
Conrad verkoopt ze ook los. Gewoon naar www.conrad.nl en zoek op heatpipe.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Battle Bunny schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:09:
Conrad verkoopt ze ook los. Gewoon naar www.conrad.nl en zoek op heatpipe.
Ja, inderdaad! Precies wat ik zoek, thanks! :)

Verwijderd

Zijn deze ook een beetje te buigen eigenlijk? Zou misschien nog wel eens van pas kunnen komen.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:50:
Zijn deze ook een beetje te buigen eigenlijk? Zou misschien nog wel eens van pas kunnen komen.
Als het gewoon koper is denk ik wel... Je zit alleen wel met dat als je hem buigt, dat je dan een "binnenbocht" en een "buitenbocht" maakt: dit levert al gauw een buisvernauwing op. Die buisvernauwing kan de werking nog wel eens aardig aantasten... Iemand hier ervaring mee? met het buigen van heatpipes?

Verwijderd

dan moet je er wat insteken een klein dun rond buisje ofzo dat je bocht niet gaat knijpen

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:55:
dan moet je er wat insteken een klein dun rond buisje ofzo dat je bocht niet gaat knijpen
Een opengemaakte heatpipe is een waardeloze heatpipe. Je kunt er dus niet iets insteken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ferix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
in een heatpipe zit een vloeistof die, zodra die warm wordt, verdampt en de warmte snel transporteerd.
als je een heatpipe openmaakt is die vloeistof weg, en de pipe nogal nutteloos.
ook gaat warmtje omhoog, dus het lijkt mij het handigst het de heatpipes van de transistoren omhoog te laten gaan naar het koelblok.

over het buigen, ik ken wel van die buizenbuigers, om koperen pijpen te buigen, buis ertussen, hard drukken en buis is gebogen, alleen ik weet niet of hier ook kleine van zijn.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om nog maar te zwijgen over het feit dat de heatpipe vacuüm gezogen is. Bij het openmaken zal hij dus niet meer werken..

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:46

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tof hee, hebben ze bij Conrad gewoon ook koellamellen, kan je helemaal zelf je cooler maken :)
Pagina: 1