Geheugen advies OCZ800 of 1066

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 14:33

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen:
-Asus P5Q
-Cooler Master Real Power M520
-Intel Core 2 Duo E8400
-Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
-Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E

En was van plan voor het geheugen te kiezen voor:
-OCZ Gold OCZ2G8004GK

Maar nu werd ik door meerdere personen aan het twijfelen gebracht om te kiezen voor de:
-OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK

Maar ik ben niet van plan wilde dingen te doen met mijn systeem, geen overklocks oid.
Is het dan wel nodig om voor 1066 te kiezen? Want niet alleen wordt mijn gehegen goedkoper als ik voor de 800 ga, maar ik kan waarschijnlijk ook een ander (goedkoper) moederbord aanschaffen, omdat ik toch niet ga overklocken.
Wat is jullie advies hierover?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je niet gaat overclocken, dan gewoon 800Mhz geheugen halen. De FSB van de snelste processoren zijn momenteel toch nog 1333 Mhz (correct me if i'm wrong, misschien de Core i7 hoger, maar die neem je niet) dus eigenlijk is 800Mhz al overkill en kun je met 667Mhz al uit de voeten...

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 14:33

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
woelders schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:10:
Als je niet gaat overclocken, dan gewoon 800Mhz geheugen halen. De FSB van de snelste processoren zijn momenteel toch nog 1333 Mhz (correct me if i'm wrong, misschien de Core i7 hoger, maar die neem je niet) dus eigenlijk is 800Mhz al overkill en kun je met 667Mhz al uit de voeten...
Ah op die manier, dat zou me dus weer wat schelen op mijn systeempje,
Mag ik je ook nog vragen over advies voor het moederbord? want waarschijnlijk is de P5Q dan ook overkill, maar ik heb geen flauw idee waar ik het op moet baseren. Ik zal eens kijken of ik eens kan googelen voor wat info over hoe het inelkaar steekt.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Armageddon_2k schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:17:
[...]

Ah op die manier, dat zou me dus weer wat schelen op mijn systeempje,
Mag ik je ook nog vragen over advies voor het moederbord? want waarschijnlijk is de P5Q dan ook overkill, maar ik heb geen flauw idee waar ik het op moet baseren. Ik zal eens kijken of ik eens kan googelen voor wat info over hoe het inelkaar steekt.
Tja, ik weet niet precies wat jij overkill vindt en welke features jij zoekt op een mobo. Dus dat googlen lijkt me een goed begin. Als je dan nog gerichte(re) vragen hebt, kun je ze natuurlijk altijd hier nog stellen...
Succes!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk geheugen je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken.
Check de QVL van je moederbord zodat je weet wat er gegarandeerd op gaat werken. Pak ook de specs van mobo en cpu erbij, zodat je weet welke snelheid je nodig hebt.

Omdat het hier gaat over dingen die je zelf uit kunt zoeken gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.