Toon posts:

Mobo kapot of floppydrive??

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe processor en een nieuwe mobo gekocht. Na het installeren van de nieuwe hardware bleek mijn floppydrive het niet meer te doen. Nou vroeg ik me af of dat aan het mobo ligt of aan de floppydrive.

Het gaat om de volgende hardware: FLoppydrive (merk onbekend), een MSI k7 pro moederbord (bios revisie 1.21) en een athlon K7 800.

Ik heb alle 4 de mogelijkheden van de kabel plaatsten geproberd. Bij twee combinaties krijg ik bij het booten een melding dat de a: drive niet gevonden kan worden.
En bij twee combinaties gaat de pc gewoon booten, het lichtje op de a drive gaat branden ( en blijft branden). Alleen kan ik er niets vanaf lezen.

Dus ligt dit nou aan het moederbord, maw is daar iets mis mee of ligt het toch aan de a: drive.

Alle hulp is welkom en alvast bedankt daarvoor.

Greetz WildCard

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
'k Zou toch maar eens een nieuwe FDD-kabel proberen. Ook die dingen kunnen stuk! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tip, ik heb het net meteen geprobeerd, maar er gebeurde hetzelfde als met die andere kabel, dus ik denk niet dat het aan de kabel kan liggen, toch?!

greetz WildCard

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je hebt de flop toch wel op de laatste connector hangen he ????

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Eh.. je weet dat de connector er bij een floppydrive ook ondersteboven op kan? (en dat ie het dan dus niet doet).

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Chemist bedankt dat was hem. DOM dom dom..... maar zo heb ik tenminste weer wat geleerd. =)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je kan hem ook wel op de middelste zetten, maar dan is het een B-drive Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1