W2k3 standard naar SBS 2008 Premium

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Ik ben hier bezig met een situatie om een Windows 2003 Standard server te gaan upgraden naar SBS 2008 Premium.

Momenteel is het de enige server die draait met als rollen DC, DNS, DHCP, MSSQL, TS en mailserver applicatie.

Dit willen we vanwege performance en groei gaan upgraden naar SBS 2008 Premium. Voorlopig komen we niet boven de 75 gebruikers uit. Er is daarom nu gekozen voor SBS ivm exchange en de nieuwe MSSQL.

De situatie die we dan willen creeren is server 1 met SBS management roles en exchange, server 2 als dedicates MSSQL server.
De huidige server wordt als alles over is opnieuw geïnstalleerd en er wordt dan een dedicated TS server van gemaakt.

Alleen ik kan dus niet vinden hoe ik het beste de migratie/overgang kan doen.

Ik weet dat SBS de FSMO roles moet hebben wil deze goed functioneren, maar ik wil eigenlijk de computeraccounts en users niet overnieuw aanmaken.

Weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe SBS 2008 server in het huidige domein te hangen en de FSMO roles te verplaatsen en daarbij ook de users en computers?

Ik kan genoeg vinden over SBS migraties naar server standard, maar andersom kan ik bar weinig vinden.

Misschien dat ik verkeerd gezocht heb, dus als iemand meer info heeft op het web vind ik het ook prima.

Alvast bedankt voor de info.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou het met de migratie-wizard kunnen proberen, al is deze bedoeld voor SBS2003...

Heb je zoveel custom settings in je domain dat een clean-install geen optie is? Dat zou ik zelf bij kleine bedrijfjes doen, en zo ook gelijk alle rommel uit het verleden laten verdwijnen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 20:55

fatshark

fat to da bone

http://www.sbsmigration.com/

Is voor migratie van SBS naar SBS maar je gebruikt een tijdelijke Win2kX bak als migratie-DC.
De helft van de stappen zou je dan dus kunnen overslaan.
Of het voor 2008 werkt moet je even uitzoeken :-)
Is wel betalen voor stukje goede documentatie

Verder nog wat info hier te vinden
How to install Small Business Server 2003 in an existing Active Directory domain

fat to da bone

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
fatshark schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:56:
Is wel betalen voor stukje goede documentatie
Vergeet dan niet dat MS zelf een tool heeft gebouwd voor migraties naar SBS2008 he, en dat het nogal anders in elkaar zit dan 2003 :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 20:55

fatshark

fat to da bone

sanfranjake schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:57:
[...]

Vergeet dan niet dat MS zelf een tool heeft gebouwd voor migraties naar SBS2008 he, en dat het nogal anders in elkaar zit dan 2003 :P
Ow oke dat wist ik niet dat MS zelf een tool had, zit de tool in SBS2008 zelf of is dit een losse download?
Ik begin vandaag zelf ook pas met SBS2008 te speulen :-)
Verschil zal er wss wel in zitten maar daar kom je op 1 manier achter ;-)

fat to da bone

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
sanfranjake schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:55:
Je zou het met de migratie-wizard kunnen proberen, al is deze bedoeld voor SBS2003...

Heb je zoveel custom settings in je domain dat een clean-install geen optie is? Dat zou ik zelf bij kleine bedrijfjes doen, en zo ook gelijk alle rommel uit het verleden laten verdwijnen :)
Ik zit er ook aan te denken om alles handmatig over te zetten en een volledige clean install te doen.
Maar ik zou dom zijn om overige opties niet uit te zoeken. :Y)
Gelukkig is er weinig rommel, het draait momenteel als een trein, maar de server zit geen garantie meer op en als ie nu klapt dan hebben we een probleem. Dat is de reden van de vervanging.

Misschien dat ik anders eea ga testen op onze VMWare test bak. Moet ik alleen wat tijd over hebben...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 14:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt natuurlijk de SBS 2008 server lid maken van het bestaande 2003 domein en zo de active directory en FSMO rollen migreren naar 2008.
De mailboxen van Exchange kun je met Exmerge overzetten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1