VPN Windows Home Server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje Windows Home Server aangeschaft. Deze heb ik netjes in mijn router geprikt en werkt perfect.
Dit is mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.home-network-help.com/images/pptp-vpn-network-diagram.jpg

Nu heb ik een standaard Windows VPN server opgezet (zie site). Deze kan ik nu overal bereiken en werkt perfect!.
Nu is het zo dat ik slechts alleen mijn Home Server kan bereiken en niet mijn Desktop en draadloze notebook.
Is er een manier om andere pc's achter mijn router te benaderen via mijn Home Server(VPN Server) die zich ook achter de router bevind? Het liefste zou ik deze opstelling willen houden. Als ik mijn Server voor mijn router zet moet deze altijd aan zijn wil ik kunnen internetten.
Ik ben erg benieuwd.

Groetjes,,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Volgens mij moet je daarvoor routing and remote access instellen zodat je VPN router weet hoe hij het verkeer moet routeren.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:56:
Volgens mij moet je daarvoor routing and remote access instellen zodat je VPN router weet hoe hij het verkeer moet routeren.
Ik heb poort 1723 in mijn router ge-forward naar mijn VPN Server. Ik heb geen VPN Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:34:
[...]

Ik heb poort 1723 in mijn router ge-forward naar mijn VPN Server. Ik heb geen VPN Router.
VPN Server bedoel ik. Je clients krijgen een IP-adres in een bepaalde reeks. Dat zal vast een andere reeks zijn dan die in het lokale netwerk gebruikt. Jouw VPN server moet dus routeren van het VPN-netwerk naar je lokale netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ben opzich wel thuis in computers en netwerken maar vpn is helemaal nieuw voor mij.
Heb je een idee hoe ik dat zal moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm, op zich zou dat tijdens de wizard automatisch moeten lukken. Hier staat beschreven hoe je de wizard moet doorlopen

\[2003]Howto: Setup VPN server

Wat jij hebt gedaan is de methode om een werkstation VPN connecties te laten accepteren. Op dat werkstation staat geen routing and remote access, waardoor het werkstation niet tussen de verschillende netwerken kan routeren. Je bouwt dan dus een connectie op puur naar die pc, en dan krijg je wat jij beschrijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 24-11-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:42:
Hmm, op zich zou dat tijdens de wizard automatisch moeten lukken. Hier staat beschreven hoe je de wizard moet doorlopen

\[2003]Howto: Setup VPN server

Wat jij hebt gedaan is de methode om een werkstation VPN connecties te laten accepteren. Op dat werkstation staat geen routing and remote access, waardoor het werkstation niet tussen de verschillende netwerken kan routeren. Je bouwt dan dus een connectie op puur naar die pc, en dan krijg je wat jij beschrijft.
Oke, thnx...Dit ga ik vrijdagavond proberen. Ben deze week namelijk niet thuis en via extern bureaublad gaat het niet lukken. Denk dat ik mij dan buitensluit ;)
Je hoort nog van me hoe het gegaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Slim, je sluit jezelf inderdaad waarschijnlijk buiten ;) Succes ermee en we horen het wel.

Pagina: 1