Ik zit nu toch met een wazig probleem.
Ik heb dit scriptje gemaakt:
En daarmee kan ik dus alle mappen in de map /fotoalbum (in de webroot) dan uitlezen.
Alleen heb ik een raar probleem waar ik neit uitkom, als ik dit script in de map fotoalbum zet werkt de code met opendir() prima, maar buiten die directory werkt die opendir() manier niet, en toont hij geen mappen.
Met scandir() krijg ik ongeacht in welke map ik zit altijd resultaat.
Met een volledig pad moet ik toch ook met opendir() ook altijd alles mappen kunnen zien?
Naar mijn weten is dit geen rechten-instelling ofzo op de server aangezien alle mappen netjes op mijn naam staan.
Iemand enig idee waarom opendir() alleen in zijn eigen map werkt, en niet daarbuiten, en scandir in elke map?
Ik worstel nu al echt 3 uur met dit probleem geloof ik. Of heb ik een ordinaire bug in PHP te pakken?
Ik heb dit scriptje gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?php $dir = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/fotoalbum"; echo $dir; $mapjes = scandir($dir); echo "<pre>".print_r($mapjes,true)."</pre>"; ?> <form method="POST" ACTION="bestemming"> <select name="Mappen"> <option value="" selected="selected">------ Maak hier je keuze ------</option> <?php if (is_dir($dir)) { if ($dh = opendir($dir)) { while (($map = readdir($dh)) !== false) { if ($map != "." && $map != "..") { if(is_dir($map)) { echo "<option value=\"".$map."\">".$map."</option>\n"; } } } closedir($dh); } } ?> </select> </form> |
En daarmee kan ik dus alle mappen in de map /fotoalbum (in de webroot) dan uitlezen.
Alleen heb ik een raar probleem waar ik neit uitkom, als ik dit script in de map fotoalbum zet werkt de code met opendir() prima, maar buiten die directory werkt die opendir() manier niet, en toont hij geen mappen.
Met scandir() krijg ik ongeacht in welke map ik zit altijd resultaat.
Met een volledig pad moet ik toch ook met opendir() ook altijd alles mappen kunnen zien?
Naar mijn weten is dit geen rechten-instelling ofzo op de server aangezien alle mappen netjes op mijn naam staan.
Iemand enig idee waarom opendir() alleen in zijn eigen map werkt, en niet daarbuiten, en scandir in elke map?
Ik worstel nu al echt 3 uur met dit probleem geloof ik. Of heb ik een ordinaire bug in PHP te pakken?
[ Voor 0% gewijzigd door AW_Bos op 04-01-2009 16:27 . Reden: overbodige escaping opgeruimd ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes