Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[virus?] Na aanklikken MSN-link stuur ik ook steeds links *

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 22:04
Hallo,

Het begon gisteren, toen een goede kennis mij een linkje stuurde over MSN:

haha cool ;P http://video5.vi.ohost.de/?watch=*mijn-MSN-adres*

Ik wilde wel eens weten wat er over mij op het internet stond, en ik klikte dat aan. Op de een of andere manier is er iets op mijn computer geinstalleerd dat om de haverklap iets op MSN naar mijn contact personen gekke berichten begint te sturen. Op de pagina stond:

"Recovered by hidden webcam, loading"

GoT en Google zoekwerk leverde niets op. Mijn virusscam (McAfee 2008) trof ook niets aan. Maar vlak daarna begon het weer, de computer liep ook vast en ik on alleen toekijken hoe iedereen op mijn MSN berichtjes werd gestuurd. Ik heb de uitknop van mijn computer maar ingehouden, maar ik begin te geloven dat een frisse installatie de enige optie is...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

probeer hijackthis eens en kijk eens door de lijst of er rommel tussen staat die er niet tussen hoort te staan
probeer anders hitman pro
of de process explorer van sysinternals

en als die link een virus bevat is het misschien verstandig om m weg te halen...

-_-

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
WOS => B&V. En omdat 'Een virus? iig wel een hardnekkige!' zo weinig zegt meteen een gratis titelaanpassing. Over titels gesproken: zoals je in WOS kunt zien is het noemen van het OS min of meer verplicht. Ook hier in B&V is het iets dat erg nodig is om te noemen, het maakt nogal uit of je Windows 95 of 2008 draait. Ik neem aan dat je omgeacht het OS de laatste update hebt geinstalleerd, maar noem het patchlevel voor de zekerheid ook even.

En inderdaad, kijk even welke processen er allemaal draaien en welke daarvan verdacht zijn. En als je er zelf niet uit komt, laat ons even het HJT log en jouw interpretatie daarvan zien zodat we mee kunnen denken.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 24-11-2008 11:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Trek in de tussentijd je netwerk even uit je PC. Scheelt in ieder geval verspreiding.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Herstel: inderdaad net zo handig om even de andere topics door te nemen. Als het iets anders betreft, open even een nieuw topic met wel informatie waar we wat mee kunnen. Succes en mischien tot straks :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.