[JSP]Groepsonderbreking, teveel tags of foute opmaak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
Ik ben nu al een tijdje bezig met het volgende probleem:

Ik heb een setje genaamd resultaat wat opgevuld is met Planning-objecten

Nu zou ik als output in mijn JSP-pagina, een groepsonderbreking moeten hebben, waarbij iedere cursusnummer met zijn 3 (of meer of minder afhankelijk van wat in de DB staat) datums komt te staan, en wel als volgt:

Cursus 18:
Datum 1
Datum 2
Datum 3

De splitsing per enter zou handig zijn, want eenmaal dat die eens goed gemarkeerd met comment ofzo staat, weet ik ook hoe ik eventueel later nog de opmaak kan wijzigen of in een table kan zetten (denk ik toch).

En ik krijg het maar niet gedaan, ik heb al tellers zitten aanpassen, omdraaien, een tag toe te voegen, maar ik krijg het niet netjes afgesloten zodat het redelijk valide code is.

Eerst kreeg ik al iedere keer een datum en de link naar de cursus, maar dat was te verwarrend voor de gebruiker.

Ik heb het al meerdere keren aangepast, ik heb nu de logica een beetje vast, maar als ik dan weer iets wijzig is de opmaak niet meer netjes en krijg ik bv een <li> die niet moet starten en die niet bepaald eindigt.

Ik word onderhand een beetje gek van, en collega's van mij zien het ook niet direct.

Java Server Page:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

<%Integer huidigCursusnummer = -1;

for (Planning planning : resultaat) {

Integer checkendCursusnummer = planning.getCursusnr();

if (huidigCursusnummer == checkendCursusnummer) {%>

<%= planning.getDatum()%>

<%} else {%>
     </li>

<br />

<li>
     <a href="ManageServlet?bekijk=inschrijfPagina&inTeSchrijvenCursus=<%= planning.getCursusnr()%>">Cursus: <%= planning.getCursusnr()%></a>

<% huidigCursusnummer = checkendCursusnummer;%><br/>

<%=planning.getDatum()%>

<%}%>

<%}%>

</li>     

</ul>

Het topic heb ik hier gezet omdat in de FAQ:

Waar hoort mijn topic?
Software Engineering & Architecture
Het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
  • Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
  • Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.
Dit regeltje stond ;)

[ Voor 47% gewijzigd door HyperBart op 24-11-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch gaat het hier niet om een compleet algoritme maar meer om een implementatiedetail ;)
SEA >> PRG

Tip1: Schrijf je code eens in pseudo-code, dat helpt 99% zeker weten je probleem op te lossen.
Tip2: Ontdoe je topicstart even van alle non-relevante code; die leidt ons (maar geheid ook jou) af. Die 139 regels zijn geheid terug te brengen tot een 10 tot 40 regels relevante code.

Hoe dan ook; dit is gewoon een kwestie van even simpel stap voor stap nagaan wat je wil doen, wat je wil bereiken en dat in heldere taal opschrijven en omzetten in code.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 24-11-2008 02:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je bekend met JSTL/EL? De c:forEach en c:if (of conditionele statement in EL) is de uitkomst. Het maakt je code ook veel meer leesbaar. Rauwe Java code hoort in Java classes, niet in JSP bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
RobIII schreef op maandag 24 november 2008 @ 02:47:
Toch gaat het hier niet om een compleet algoritme maar meer om een implementatiedetail ;)
SEA >> PRG
Pardon, dat wist ik niet
Tip1: Schrijf je code eens in pseudo-code, dat helpt 99% zeker weten je probleem op te lossen.
Heb ik een tijdje geprobeerd, maar ik "zag" de logische sprong niet hoe ik het het als een algemene manier moest bedenken
Tip2: Ontdoe je topicstart even van alle non-relevante code; die leidt ons (maar geheid ook jou) af. Die 139 regels zijn geheid terug te brengen tot een 10 tot 40 regels relevante code.
Doe ik zo
Hoe dan ook; dit is gewoon een kwestie van even simpel stap voor stap nagaan wat je wil doen, wat je wil bereiken en dat in heldere taal opschrijven en omzetten in code.
Klopt, maar dan moet je wel de logica even achterkomen, en dat lukte nu niet zo goed.
BalusC schreef op maandag 24 november 2008 @ 02:49:
Ben je bekend met JSTL/EL? De c:forEach en c:if (of conditionele statement in EL) is de uitkomst. Het maakt je code ook veel meer leesbaar. Rauwe Java code hoort in Java classes, niet in JSP bestanden ;)
Neen, sorry, JSTL/EL heb ik vanmorgen net wel van gehoord, maar ik weet nog niet hoe of wat, ik ben het volop aan het leren.

Dit is ook een onderdeel van een projectje (geen huiswerkvraag !), maar het lijkt me nu voorlopig wel werkend, alles zit in een table, met hulp van iemand die in een hoger jaar zat.

Ik post na de les even de nieuwe code, eventueel ter discussie

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 24-11-2008 09:37 ]