Toon posts:

USB Geluidskaart is signaal splitter voor mijn Imac?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Imac. En hierop zit 1 geluidsuitgang. Dit is een gedeelte minijack/optische uitgang.
Ik wil op deze computer 1 surround speaker setje (huiskamer) aansturen via de optische uitgang.
En tegelijkertijd wil ik een stereo signaal naar een versterker die op zijn beurt weer de speakers in de badkamer en de keuken aanstuurt. Ik weet dat zo iets wel bestaat aangezien de geluidskaarts in mijn oude pc het ook kon.
Ik wil er wel bij zeggen dat ik naar een zo goedkoop mogelijke oplossing zoek. Maximaal 100 euro.

Is er iemand bekend met iets wat mij hierbij kan helpen? Ik heb via Google nog niet echt iets kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Koen

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Dus een kastje met digital-in en digital-out + stereo-uit, en dat goedkoop.

In Google is het eerste wat ik tegenkom bijv. dit Sweex kastje, of het helemaal is wat jij wil moet je nog maar even nakijken. Daarnaast zal je sowieso een optical-minijack -> optical-toslink kabel nodig hebben.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:04:
Hallo,

Ik heb een Imac. En hierop zit 1 geluidsuitgang. Dit is een gedeelte minijack/optische uitgang.
Ik wil op deze computer 1 surround speaker setje (huiskamer) aansturen via de optische uitgang.
En tegelijkertijd wil ik een stereo signaal naar een versterker die op zijn beurt weer de speakers in de badkamer en de keuken aanstuurt. Ik weet dat zo iets wel bestaat aangezien de geluidskaarts in mijn oude pc het ook kon.
Ik wil er wel bij zeggen dat ik naar een zo goedkoop mogelijke oplossing zoek. Maximaal 100 euro.

Is er iemand bekend met iets wat mij hierbij kan helpen? Ik heb via Google nog niet echt iets kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Koen
Koop een Airport Express. Gebruik het apparaatje hier ook. iMac in de studeer kamer met een 5.1 setje. En mn stereo in de woonkamer met een airport express. Kan kiezen waar ik iets afspeel, of op beide sets tegelijk afspelen. Werkt super!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb wel een vraag over beide producten die jullie nu aangeven.
Wat betreft de sweex soundcard. Wordt deze we ondersteunt door apple? Ik kan namelijk niks over dit product terug vinden op de sweex site zelf?

Wat betreft de airport. In principe is het niet nodig dat het allemaal draadloos gaat enzo aangezien de versterker die de andere kamers aanstuurt naast de pc staat. Maar als het werkt zou het in principe al prima zijn. Maar begrijp ik het goed dat ik met die airport mijn versterker dan moet aansturen en dat mijn surround setje aangestuurd wordt via mijn optische uitgang van de mac en dat dit dan ook tegelijk kan?

Alvast bedankt,

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 16:54
Het hoeft niet ondersteund te worden door apple.
Je iMac stuurt een digitaal signaal uit over je ToS-link, dit signaal is gewoon volgens de standaarden.
Je sweex kastje heeft de zelfde standaarden voor ToS-link. Dus dat werkt gewoon.

En via je Airport Express kun je ze beide tegelijk het zelfde laten afspelen. Maar niet 2 verschillende dingen.(Correct me if i'm wrong).

Verwijderd

Topicstarter
dan ban ik bang dat ik de sweex niet helemaal begrijp. Dit is toch een geluidskaart die je met een usb kabel aansluit? En niet elk usb product werkt zomaar op de mac.

Op deze site wordt er aangegeven dat het niet voor osx is:

http://www.4launch.nl/sho...sc004-5-1-usb2-0/tweakers

Dus als die airport inderdaad tegelijk af kan spelen. dan komt die al het meest in de buurt. Maar lijkt me mogelijk wat omslachtig door het draadloos gedeelte.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:34:

Wat betreft de airport. In principe is het niet nodig dat het allemaal draadloos gaat enzo aangezien de versterker die de andere kamers aanstuurt naast de pc staat. Maar als het werkt zou het in principe al prima zijn. Maar begrijp ik het goed dat ik met die airport mijn versterker dan moet aansturen en dat mijn surround setje aangestuurd wordt via mijn optische uitgang van de mac en dat dit dan ook tegelijk kan?

Alvast bedankt,
Ja er gaat gewoon een kabeltje uit je iMac naar je versterker die in de buurt staat. En via het wifi stuur je een audio signaal naar je airport en dus je andere versterker. In iTunes kun je dan kiezen waar je je muziek af wilt spelen.
Zie voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3184/3056046264_0e554f62d2.jpg
groter

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 24-11-2008 13:11 ]

Pagina: 1